Avatar billede enan2n Nybegynder
20. december 2008 - 18:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Anskaffelse af støjsvag, strømsparende allround PC

Jeg er i gang med at finde en rimeligt god og hurtig allround PC, som primært skal bruges til internet, officeprogrammer, musik og video - og en sjælden gang lidt spil (men ikke de mest avancerede!). Den skal være stabil, støjsvag, strømsparende og helst kunne holde i 3-5 år. Prisen alt inklusive undtagen skærm skal helst ikke komme meget over 8000 kr..

Jeg har fundet nedenstående bud på en PC, der efterlever mine krav. Jeg vil dog blive glad for nogle forslag til forbedringer og bedre alternativer.

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=63613

Jeg har selv en skærm, en harddisk og et velkørende dvd-rw-drev, som jeg vil installere. Jeg skal naturligvis også have Windows installeret, men mangler jeg ellers noget for at systemet kan køre? - Er der evt. brug for en CPU-køler? Hvis ja, så vil jeg meget gerne have nogle anbefalinger...

Kan jeg installere det Windows XP, som jeg har brugt på min gamle computer, der ikke virker længere - eller er det ikke lovligt?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 18:41 #1
Den ser nu fornuftig nok ud til det du skal bruge den til.Standard cpu køler er som regel fint nok hvis du ikke spiller vildt krævende spil,ellers vælg den der tilbydes for de ekstra 195...

Angående din Xp må du sagtens installere det på din nye maskine,hvis det ikke er installeret andet steds.Er det en OEM licens kan du komme ud for at det ikke vil aktiveres på din nye maskine,og i så fald skal du bare ringe til Microsoft så sender de en ny nøgle til dig.
Avatar billede enan2n Nybegynder
20. december 2008 - 20:42 #2
Jeg har ændret konfigurationen lidt:

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=63660

Er den bedre nu?
Avatar billede enan2n Nybegynder
20. december 2008 - 22:28 #3
Jeg vil ikke være ved computeren fra nu og indtil 27. december. Men jeg vil være glad for alle de input, jeg kan få, fx. ang., om der findes bedre systemer, end det jeg har fundet frem til til samme pris eller noget tilsvarende billigere.

Det skal helst være et system, som jeg ikke selv skal samle, da jeg snarest muligt skal kunne tage den ny pc i brug.

God jul til alle :O)
Avatar billede enan2n Nybegynder
28. december 2008 - 19:52 #4
Jeg er tilbage fra juleferie - og er stadig meget interesseret i input om bedre systemer til samme pris eller tilsvarende billigere.
Avatar billede enan2n Nybegynder
28. december 2008 - 19:55 #5
Nye input - please!
Avatar billede enan2n Nybegynder
28. december 2008 - 22:27 #6
Er det en fordel eller evt. nødvendigt at supplere det system, jeg har fundet frem til med et selvstændigt lydkort, når jeg gerne vil kunne aflytte musik fra computeren på mit stereoanlæg?
Avatar billede enan2n Nybegynder
29. december 2008 - 01:00 #7
Jeg har læst mig til, at Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music skulle være et rigtigt godt lydkort. Er der nogen indvendinger mod dette lydkort, når mit behov primært er at få god lyd ud i mit stereoanlæg - og evt. sorroundanlæg fra musikfiler internetradio? Jeg vil blive glad for forslag om bedre lydkort i samme prisklasse - dvs. under 600 kr.
Avatar billede enan2n Nybegynder
29. december 2008 - 07:18 #8
Er nedenstående system lige så godt, som det jeg tidligere har linket til?

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem
Avatar billede enan2n Nybegynder
29. december 2008 - 07:20 #9
Mht. ovenstående tænker jeg især på, om systemet er støjsvagt og strømsparende.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 11:13 #10
Det ser også udmærket ud.Vær dog opmærksom på at du har valgt nummeret mindre i CPU,samt 8Gb ram så du er nød til at bruge 64Bit..Angående lyd er de chips der sider i bundkort i dag ganske gode,men går du meget op i lyden er det nævnte lydkort dog er godt valg.Hvor strømsparenede den er skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede enan2n Nybegynder
14. januar 2009 - 19:48 #11
Jeg har købt en computer, der minder meget om konfigurationen fra 20/12. Jeg har dog været nødt til at købe et nyt styresystem, da jeg på Microsofts hjemmeside kunne se, at det ikke er lovligt at installere en OEM-licens på en ny computer.

Jeg lukker nu.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. januar 2009 - 22:17 #12
Det ikke ulovligt at installere en oem på en anden computer,du skal bare have en ny nøgle som du som regel får ved at ringe til microsoft..Hvad der er ulovligt er at installere det på endnu en computer,altså at have det på 2 computere..

Og lige til en anden gang...Når folk svare på det du spørger om,så det bestemt ikke god tone at tage pointene selv..Hvis der intet svar er lagt beder du om et så du kan give point,eller tager dem selv hvis de skriver du selv kan beholde dem....Eller holder folk op med at hjælpe dig herinde hurtigt..