Avatar billede jensand Nybegynder
16. december 2008 - 20:53 Der er 13 kommentarer

musen reagere ikke. programmer åbner af sig selv

jeg nu har jeg så formateret vores computer i stuen efter den havde fået virus
en af delene var os at musen ikke gad reagere nogle gange andre gange åbnede programmer bare uden man havde bet op det dem.
men nu er den formateret og den er fuldt opdateret.
MEN musen blir ved med og drille / irriterer. den låser sig fast andre gange kan man ikke klikke på noget men godt rykke rundt med den.
vi kører med en PS/2 mus.
ved ikk om det har noget med det her og gøre eller om det e rnoget helt andet. den er sku heller ikke glad for og komme ind i BIOS når jeg trykker DELETE under opstart står den bare stille og skriver entering bios men den kommer ikke vidre. jeg har ladet den stå i mindst 5 min hvor der intet sker. og derefter har jeg så opgivet og komme i bios. men det vare lige et sidespring hvis det nu kunne være det havde noget med det og gører har ikke lige så meget forstand på det inden for det her område.
16. december 2008 - 21:15 #1
... hvad med en USB mus ?
Avatar billede jensand Nybegynder
16. december 2008 - 21:31 #2
har jeg sagt vi skal have : )
men ville dog gerne alligevel have ordnet problemet da det er træls det er der ;)
16. december 2008 - 21:36 #3
(Det er bare for at dele problemet på midten!)
Avatar billede jensand Nybegynder
16. december 2008 - 21:43 #4
ja ja ved jeg godt
men vi har ikk en usb mus
og vi har ikke lige penge til en ny mus i den her tid
ergo ville jeg stadigvæk gerne have løst problemet ;)
en usb mus løser heller ikk at programmer åbner af sig selv ;)
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
16. december 2008 - 22:39 #5
Det lyder da som et hardware-problem.
Du bliver nødt til at låne en mus+tastatur af en eller anden, og se om problemet ikke forsvinder.

Hvis din mus og tastatur er et sæt, hvilket er det så?
Avatar billede jensand Nybegynder
17. december 2008 - 08:57 #6
det er slet ikke et sæt : )
det er bare en gammel gammel mus vi bruger sådan en med kugle
og ja det var os min første tanke om at det var et hardware problem og computeren er ikke andet en lige ved og værer et halvt år gammel så det sku rimelig nederen hvis det er hardware realateret : (
men kan ville da forsøge med en anden mus.
men jeg kan ikke se hvordan det kan være et hardware problem det med at den lige pludselig selv åbner diverse programmer.
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
17. december 2008 - 18:01 #7
MEd hardware-relateret, mener jeg såmænd bare at jeg tror fejlen ligger i din mus/tastatur eller din ps/2-port.

1-Hvilke programmer er det, den lige pludselig åbner?
2-Er det de samme hver gang?
3-Ligger der genveje til disse programmer på skrivebordet?
4- hvis du tager stikket til musen ud, åbner der så stadig programmer af sig selv?

Hvis din mus/ps/2 port tror du klikker andre steder på skærmen, end du egentlig gør, vil der åbne programmer, der virker somom de åbner af sig selv.
Avatar billede jensand Nybegynder
17. december 2008 - 20:52 #8
har prøvet en helt ny mus nu og der er ikk noget der har åbnet sig i nu jubii :)
kan der godt være fejl i selve musen :S
17. december 2008 - 21:49 #9
Tja - selv en mus ka' bliver 'syg' *S*
http://www.eiscirriada.org/Images/Sick%20Mouse.JPG
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
17. december 2008 - 22:13 #10
Super!
Ja, det kan sagtens være musen der er blevet syg:-)
Den du har testet, er den ps/2 eller USB?
Avatar billede jensand Nybegynder
17. december 2008 - 22:41 #11
ps/2 : )
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
18. december 2008 - 06:41 #12
Super. Jamen så var det ikke porten:-)

Kan du komme i BIOS, med den nye mus tilsluttet? (hvis den stadig fryser, så prøv at lade den stå endnu længere)
Avatar billede jensand Nybegynder
18. december 2008 - 08:22 #13
ok prøver jeg : )