Avatar billede steelman Novice
16. december 2008 - 13:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

oplysninger om .com ejer?

Hej,

Jeg ønsker at overtage et specifikt .com-domæne, som allerede er registreret, men som bare bruges til et reklame-site.

Jeg vil gerne kontakte ejeren af dette .com domæne, men ved opslag på ripe.net står der "no entries found". Findes der andre sites, hvor jeg kan slå disse oplyninger op?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2008 - 13:39 #1
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. december 2008 - 15:10 #2
Du kan evt oplyse domænet (hvis du har lyst) for så kan vi evt prøve at se hvad vi kan finde. De fleste whois søgemaskiner vil normalt vises informationen med mindre person har gemt sig back privacy som ofte er muligt på .com domæner.
Avatar billede steelman Novice
16. december 2008 - 17:25 #3
Tak - jeg fandt oplysninger med det første link. Smider du et svar?

Ved I om der findes et modstykke til det klagenævn der er til .dk-domæner (www.domaeneklager.dk), hvis man ønsker at "overtage" et .com domæne, som man mener men har ret til?
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. december 2008 - 17:46 #4
Uhhh det ved jeg ikke. For mange virksomheder / registratorer i verden kan blive godkendt til .com via ICANN. Tror det er lidt mere besværligt end dk domæner men måske jeg ville forsøge at finde en advokat eller virksomhed der er specialist inden for varemærker (under domæner).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2008 - 18:55 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Jeg tror ikke du skal regne med det bliver synderlig nemt eller billigt at få vristet .com domæne fra en anden, hvis det overhovedet er muligt.
Avatar billede steelman Novice
16. december 2008 - 20:38 #6
Narj.... tænkte godt at det kunne blive et større problem... Mener I, at man skal have et registreret firmanavn for at kunne registrere et .com-domæne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2008 - 21:27 #7
Der er ingen regler - alle kan registrere hvad-som-helst.
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. december 2008 - 22:32 #8
Enig med erikjacobsen. Det jeg mente var at hvis du have et registreret varemærke og måske registeret på international plan ville det måske hjælpe lidt i din sag.
Avatar billede steelman Novice
17. december 2008 - 10:26 #9
Nåå okay. Det har jeg desværre ikke :-(
Smider du et svar it-dk hvis du vil have point?
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. december 2008 - 12:03 #10
Jamen jeg takker.
Avatar billede steelman Novice
17. december 2008 - 12:26 #11
Tak for jeres hjælp. Domænet bliver ikke brugt til andet end sponsorlinks ved en redirect til http://domains.googlesyndication.com/apps/domainpark/domainpark.cgi?client=ca-dp-mdnh&ref=&s=blablablablabla
Men nu har jeg sendt en mail til ejeren af domænet, så må vi se om han forbarmer sig over mig :-)