Avatar billede enan2n Nybegynder
14. december 2008 - 23:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter jeg alt relevant fra en harddisk til en anden?

Efter at have forsøgt alt muligt for at friske min nuværende PC op (se http://www.eksperten.dk/spm/855443), er jeg nået frem til, at jeg nok bliver nødt til at anskaffe mig en ny harddisk og flytte alle mine dokumenter og programmer derover - og derefter formatere den harddisk, hvorpå jeg nu har mit styresystem. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gøre det, så jeg undgår at flytte alt mulgt "snavs" med over...?

Hvordan flytter jeg lettest og sikrest dokumenter, programmer samt foretrukne i browserne Mozilla Firefox 3.0.4, Opera 9.62 og Internet Explorer 7.0.5730.11? Skal jeg placere alle programmer i samme partition som mit styresystem - og diverse dokumenter i andre partitioner?
15. december 2008 - 06:28 #1
NB: Fordel Styresystemet på én HD/Partion og EGNE DATA på en anden HD/partion!!! http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2008 - 19:51 #2
Og du kan ikke bare uden videre flytte dine programmer over på en ny harddisk.

Du er nødt til at starte helt fra bunden med formatering, indlæsning af Windows, installation af firewall og antivirus og opdateringer til dem, drivere til bundkortet, opdatering af Windows, drivere til anden hardware, indlæsning af programmer og derefter kan du begynde at overføre, hvad du måtte have gemt fra din gamle installation.

Såre simpelt ;-)
Avatar billede jesperpress Nybegynder
16. december 2008 - 21:44 #3
Hvis du installerer programmet Paragon Harddisc Manager på den gamle harddisk og forbinder den nye hardisk til komputeren f.eks. ved hjælp af en USB-boks kan du få kopieret alt fra den gamle hardisk over på den nye. Dog inkl. alt snavs !!
Et komputerblad har haft en beskrivelse og en ældre version af programmet og det virkede ganske godt. Det er simpelt hen en 1:1 kopiering af samtlige bits og foregår i en DOS-mode hvor Windows ikke kører.
Avatar billede enan2n Nybegynder
23. april 2010 - 20:59 #4
Lukket