Avatar billede aksma Praktikant
14. december 2008 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

manglende adgang til internettet

Jeg sidder med en computer med Vista premium og en You See sikkerhedspakke. Den har via et trådløst netværk forbindelse til det lokale net, men kan ikke komme videre derfra og til internettet.
Nogen, der har en anelse om, hvor der skal ændres i opsætningen for at få den på nettet.

Jeg har prøvet at slå både sikkerhedspakken fra og windows firewall - uden held.

Jeg har flere andre computere kørende på det samme net, uden problemer med at komme på nettet
Avatar billede tiger_dk Mester
14. december 2008 - 14:34 #1
hvad er det for en router du har ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2008 - 15:11 #2
Avatar billede aksma Praktikant
14. december 2008 - 18:24 #3
Tak for svarene til jer begge.

Jeg tror mest på løsningen fra John. Jeg havde slået IPv6 fra i netværksopsætningen, men den spøgte stadigvæk i firewall'en i You See med en blokering. Jeg kom på, da jeg slog den fra, så jeg synes John fortjener pointene, så hvis du vil smide et svar.

Jeg tror ikke, routeren har nogen indflydelse, da jeg som sagt har andre maskiner kørende på det samme net, både med xp og vista. Det var en gæst, jeg har på besøg, der ikke kunne komme på.

mvh
aksma
Avatar billede tiger_dk Mester
15. december 2008 - 15:30 #4
fair nok, bare giv pointene til john_stigers, husk at lig et svar !
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2008 - 20:10 #5
Tak for påmindelsen :)