Avatar billede tortue Nybegynder
13. december 2008 - 16:21 Der er 4 kommentarer

MIME-format

Hej. Jeg har fået et nyt problem i min Outlook 2007 på Vista. Når jeg sender mails, nogle gange ikke altid, modtager folk det med en masse uforståelig tekst som begynder med : Dette er en meddelelse i flere dele i MIME-format. Hvordan slipper jeg af med det da det er ret irriterende for modtagerne?
Avatar billede torben_t Nybegynder
15. december 2008 - 12:50 #1
Vilbare medfølende sige at jeg har samme problem. Har spurgt Microsoft om en løsning, men har endnu intet hørt.

Fandt du en løsning?
Avatar billede tortue Nybegynder
15. december 2008 - 22:26 #2
Ja, jeg fandt ud af at det kun var min mail adresse fra Google, dvs. Gmail.com. De andre mail adresser jeg har, fra TDC har ikke det problem. Har kigget på Gmail men kan ikke finde nogen løsning!
Avatar billede torben_t Nybegynder
15. december 2008 - 22:37 #3
jeg tor at jeg har løst problemet med google. Gik ind i outlook funtioner/indstillinger postformat internationale indstillinger og valgte unicode (UFT-8)som foretrukken kodning for udgående meddelelser og aktiverede UFT-8 support. Restartede herefter og problemet var løst. Efterfølgende har jeg igen valgt vesteuropæisk (ISO) uden at det har givet anledning til problemer.
Avatar billede tortue Nybegynder
15. december 2008 - 23:29 #4
Tak Torben for det tips. I dag har jeg ikke haft noget, måske er det som vinden blæser, men jeg har noteret mig hvad du har skrevet og vil prøve det næste gang at den "flipper" igen! Hvordan tildeler man point ?