Avatar billede frederikil Nybegynder
13. december 2008 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Forstærkning af mit trådløse internet (intet signal i vores stue)

Hej alle,

1. Jeg har en router på mit værelse, som både har LAN engang og er trådløs. Problemet er at der intet signal er i vores TV stue. Så kan man få en slags forstærker som man feks. kan stille i vores stue, hvor der er OK signal, som så sender signalet trådløst godt videre så man kan gå på nettet i vores TV stue?

Mening er at vi skal kunne gå på nettet på vores Playstation 3, og selvfølglig også computere.

Mit andet spørgsmål:
2. Kan man tilslutte en router til en anden router? Altså vil det virker hvis man gør det sådan? Bare tilslutte dem via LAN stik?
____
Jeg håber at i forstår mit kludret indlæg, det er lidt svært at formulere.

Det skal lige sige at jeg ikke har særligt meget forstand på internet/routere ol.

På forhånd tak, Frederikil
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. december 2008 - 17:42 #1
1. Ja, du kan godt købe en "repeater" som kan sende signalet videre. Ofte er en repeater-mulighed indbygget i access points. Du placerer din repeater (el. access point med indbygget repeater) et sted hvor der stadig er signal og så bliver signalet videresendt. Men måske er det en billigere løsning først at overveje om du ved at placere din router et andet sted, kan opnå forbindelse. Eller du kan købe en bedre antenne til den trådløse router, så signalet når længere. Du kan f.eks. læse mere om repeatere her: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/1571601 og lidt mere generelt om at udvide rækkevidde her: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3412051

2. Jeg har ikke prøvet det selv så jeg ved ikke om det virker. Muligvis ville det virke hvis du ikke bruger WAN/Internet-indgangen, og sikrer at der ikke opstår IP-konlfikter imellem de to, men det er et gæt :-)

Men hvorfor vil du forbinde to routere? Hvis du blot vil have flere LAN-porte i din router, kan du købe en "switch" der er lavet til formålet. De kan fås rimeligt billige.
Avatar billede frederikil Nybegynder
13. december 2008 - 19:50 #2
Jeg har en Netgear 54 Mbit/s Trådløs Router WGR614. Det er en vi bare har fået udleveret af TDC.. Så jeg kunne forstille mig at antennen på den, ikke er den bedste.

Kan jeg få en antenne som sender signalet ''clear'' gennem 10-15 meter, og 4-5 vægge?

Det ville være rart med et link :)
Avatar billede Rune1234 Nybegynder
16. januar 2013 - 12:48 #3
Du skal forstærke signalet med en signalforstærker. Det er det eneste der virker.

http://origoo.dk/tradlos-internet-forstaerker-internet-booster/