Avatar billede spooky23 Nybegynder
11. december 2008 - 18:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Startdiskette til win xp sp3?

Hej eksperter

Jeg har formateret min harddisk og købt Windows XP med sp3 (OEM version). Så vil jeg downloade startdisketterne på bootdisk.com, men fandt så kun dem til xp sp2 og de virker tilsyneladende ikke. Nu aner jeg ikke hvordan jeg skal få installationen sat igang.

Nogen der kan hjælpe? Ville jeg sætte stor pris på.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. december 2008 - 18:45 #1
Du skal ikke bruge disketter. Du skal bare sætte CD'en i og starte fra den. Windows XP har aldrig brugt disketter til installation...
Avatar billede spooky23 Nybegynder
11. december 2008 - 18:58 #2
hmm sys bare ikke jeg kan få den til at starte fra cd'en, men prøver mig lige lidt frem
Avatar billede resten Nybegynder
11. december 2008 - 19:01 #3
Du skal sætte din bios til at boote på din cdrom (first device)hvis den ikke skriver du skal trykke på en tast for at boote på cdrom.
Avatar billede spooky23 Nybegynder
11. december 2008 - 19:34 #4
hmm det tyder på at der var en fejl i min BIOS....rettet nu og jeg tror det virker nu.

Giver lige point når jeg er sikker på det helt virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2008 - 19:51 #5
Er det så svært at finde ud af om den booter på cdrommen eller ej? ;)
11. december 2008 - 19:55 #6
Generelt ->

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
11. december 2008 - 19:56 #7
(Hvad er disketter for noget ? *GH*)
Avatar billede spooky23 Nybegynder
20. december 2008 - 17:38 #8
jeg beklager mit lange fravær...har bikset med computeren lige siden næsten. Det var rigtigt nok at jeg skulle sætte BIOS til first boot device og det hjalp så. Dermed kunne jeg få installeret windows. Siden havde jeg så dog problemer med nettet og alt muligt andet, men nu lader det til at alt virker som det skal.

resten hvis du laver et svar får du point da du jo fik mig på rette vej :)
Avatar billede resten Nybegynder
20. december 2008 - 19:26 #9
c",)