Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 11:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er net.framework

På nyinst. pc er jeg af og til ude for at der spørges efter minimum version 1.1

jeg har en 3.5 version..
Er der nogen problemer med at bruge den og hvad er den egentlig til?
Avatar billede peet-49 Novice
11. december 2008 - 12:24 #1
Den bruges til afvikling af video, den henter du hos microsoft updat - brugerdefineret.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 12:42 #2
tak...version er ligemeget?
Avatar billede peet-49 Novice
11. december 2008 - 12:48 #3
Mindst ver.1, den opdaterer selv bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 13:00 #4
ok tak...
Avatar billede peet-49 Novice
11. december 2008 - 13:11 #5
Selv tak.
Avatar billede locke Nybegynder
11. december 2008 - 13:13 #6
Afvikling af video?
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2008 - 13:15 #7
man kan bruge .net frameworket til meget - men ligefrem at afvikling af video skulle være det primære er vist første gang jeg hører.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 13:28 #8
i mit tilfælde var det installering af system update fra lenovo som forlangte mindst framework 1.1
Avatar billede casoe84dk Nybegynder
11. december 2008 - 13:28 #9
Jeg har altid lært at .Net Frameworks, er et programmeringssprog som microsoft har udviklet.

I det at du skriver at du kører version 3.5 burde der ikke være nogle problemer med og køre ting der kræver fra version 1.0 til 3.5 da de nye versioner skulle være bagud kompatibel.
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2008 - 13:38 #10
Godt nok er der lidt løse rammer for hvad præcist der definerer et frameworket, men det er i hvert fald ikke specifikt et programmeringssprog (eller afvikling af video for den sags skyld) - det er nærmere en programmeringsplatform. I .NET indeholder det så nogle sprog, bla VB.NET og C#.NET, og giver mulighed for udvikling og eksekvering af programmer.

Mht versionering så kan man ikke være sikker på at en 1.1 applikation kan køres i fx et 2.0 miljø - til gengæld er det for så vidt rigtigt at det derfra er bagudkompatibelt, men det skyldes at 3.0, 3.5 og 3.5SP1 bare er ekstension til 2.0.