Avatar billede hto78dg Nybegynder
10. december 2008 - 11:22 Der er 5 kommentarer

Overvågninsvæktøj til OS/400 ?

Hej Eksperter.
Vi kører et system med et JAVA baseret ERP system på en iSeries5.
Vi har set på et performancetool der hedder GIAPA.Men vi synes ikke det leverer de eksakte data som vi har behov for.
Er der nogen der kender nogle andre overvågnings- performance tools ?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
10. december 2008 - 15:46 #1
Avatar billede hto78dg Nybegynder
26. januar 2009 - 11:26 #2
Hey Mandrake. Mange tak for linket. Det er ikke helt hvad vi er ude efter. Vores behov er nu også mere rettet mod en form for overvågning, så vi kan få tilsendt SMS eller mails når der er problemer i softwaren. Vi er ved at undersøge at benytte IBM System director til at overvåge hardwaredelen.
Jeg håber du, eller en anden kan hjælpe med det her ?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
26. januar 2009 - 14:53 #3
Prøv at kigge på http://www.system-metode.dk/BS/produkt.htm
det kan overvåge MSGQ's og sende SMS ved bestemte konditioner.
Avatar billede hto78dg Nybegynder
27. januar 2009 - 14:00 #4
Vi har snakket med system og metode, men de havde ikke lige det vi manglede :( Vi har siden fundet ud af at man kan sende overvågningmails ud fra Navigator. Hvordan vi får det til at virke er desværre en helt anden sag. Så hvis du/I kender andre former for overvågning vil vi meget gerne høre om det.
Avatar billede oz1jua Nybegynder
20. maj 2009 - 15:59 #5
Vi bruger MOM som er fra Microsoft. Dette produkt kan overvåge alle vores platforme incl. IBM i (AS/400). Dette kræver dog man installere et 3 parts produkt til MOM. Dette kan man læse mere om på følgende side:
http://www.quest.com/quest-management-pack-for-as400/
Eller læs følgende artikkel:
http://www.itjungle.com/fhs/fhs011006-story02.html