Avatar billede weeelo Nybegynder
10. december 2008 - 01:40 Der er 1 løsning

Flytte panels flydende

Hejsa,

Jeg har lavet min egen "trackbar", der fungerer på den måde at jeg har et panel, der holder et baggrundsbillede. Det panel kan jeg så trække frem og tilbage og herefter sætte en passende værdi. Det hele fungerer fint og der er ingen problemer - næsten.

Problemet kommer når mit panel skal gentegnes så hurtigt som det skal, når man trækker det frem og tilbage. Jeg har prøvet at lave noget doublebuffering, men det har ikke helt den ønskede effekt.

public DoubleBufferedPanel()
        {
            this.DoubleBuffered = true;
            this.SetStyle(ControlStyles.AllPaintingInWmPaint | ControlStyles.UserPaint | ControlStyles.OptimizedDoubleBuffer, true);
            UpdateStyles();
        }

Den implementerer selvfølgelig System.Windows.Forms.Panel.

Jeg ser en lille optimering, når jeg vælger at lade mit panel holde en baggrundsfarve i stedet for et billede, men det holder ikke helt når jeg gerne vil bruge et billede.

Er der et trick, så jeg kan flytte den HELT flydende?

Mvh Søren
Avatar billede weeelo Nybegynder
05. februar 2009 - 22:42 #1
Det er vist tid til at lukke. Der var ikke tid til at gå i dybden med en løsning :)