Avatar billede nwn Nybegynder
05. december 2008 - 23:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Afspille .swf fil i C#

Da jeg inden længe har et projekt der skal fremlægges, tænkte jeg, at det kunne være smart at have alle sine flash demonstrationer, samlet.

Jeg har søgt alle steder på nettet, og kun fundet et brugbart svar, som viste ikke at være brugbart, da der skulle inkluderes nogle ting jeg åbenbart ikke lige havde til rådighed.

Er der nogle der ved, hvordan kan jeg afspille en .swf (Shockwave Flash) fil i C#?

Helst så simpelt som muligt. Takker på forhånd.
Avatar billede kalp Novice
05. december 2008 - 23:30 #1
Via. WebBrowser klassen vel
Avatar billede nwn Nybegynder
05. december 2008 - 23:42 #2
Så kan det vel ikke lade sig gøre at afspille .swf filen inde i selve C# programmet? Så foregår det jo sådan set på en online hjemmeside?
Avatar billede nwn Nybegynder
05. december 2008 - 23:43 #3
Jeg vil helst afspille filen i programmet, og ikke gennem en hjemmeide ;)
Avatar billede kalp Novice
05. december 2008 - 23:48 #4
Hvad mener du? du kan da have filen liggende på din harddisk!
Den behøver skam ikke være online..
Avatar billede nwn Nybegynder
05. december 2008 - 23:53 #5
Jeps, det fandt ud af. Men kan swf filen afspilles direkte? Jeg har ikke lige prøvet med den, da jeg pludselg ikke kan finde den. Har derimod prøvet med exe filen til den, gemt via adobe flash, men det kunne ikke lade sig gøre.

Jeg prøver lige at finde filen...
Avatar billede kalp Novice
05. december 2008 - 23:54 #6
exe fil? Det skal være en .swf som du beskriver i dit spørgsmål og det kan lade sig gøre.
Avatar billede nwn Nybegynder
06. december 2008 - 00:00 #7
Nice! Tusind tak for hjælpen! Det virker sgu :D !
Avatar billede nwn Nybegynder
06. december 2008 - 00:01 #8
Hvis du lægger et svar, så skal du få point =)
Avatar billede kalp Novice
06. december 2008 - 00:06 #9
=)
Avatar billede nwn Nybegynder
06. december 2008 - 14:21 #10
Fik ikke lige spurgt om det, men ved du hvordan den afspilles, hvis man har importeret .swf filen til resources?

WebBrowser1.Navigate(Projekt.Properties.Resources.flashfilm1); <-  Med denne giver den fejl:

Argument '1': cannot convert from 'byte[]' to 'System.Uri'
Avatar billede kalp Novice
07. december 2008 - 18:48 #11
Det ser ikke ud til du har adgang til Resources i "fil" form.. den returnere i hvertfald et byte array.
Umiddelbart skal din browser have en sti til en fil direkte.
Det opfatter den ikke det du forsøger på nu til og være.

men hvorfor har du dem ikke i en mappe i dit projekt?
Avatar billede nwn Nybegynder
07. december 2008 - 20:06 #12
Jeg har dem også i en mappe nu. Ville bare høre om du vidste, om det kunne lade sig gøre, så man ikke behøvede at have film filerne.