Avatar billede splitbus Nybegynder
03. december 2008 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Start / Stop Oliefyr via GSM

Hej

Er der nogen af jer der kender til en prisbillig (max 1500) løsning på følgende problem :

Skal kunne tænde / slukke for strømmen til mit olie fyr der kører på 230 v, via en GSM telefon og skal kunne give en status på stillingen.
Kunne evt styres via SMS.

Jeg skal IKKE bruge alle mulige andre funktioner som der f.eks findes i diverse alarm systemer. Disse er iøvrigt også alt for dyre.

Så en model der lignede et tænd/sluk ur med antenne men den var lidt for dyr og har ikke kunnet finde den i udlandet :(

Hvis der er en af jer der har mod på at bygge en model til mig er jeg meget nysgerrig :)

Pridsen er en vigtig faktor og især for at det ikke skal blive for kompliceret
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. december 2008 - 09:15 #1
Jeg tror det bliver ret svært at finde en løsning til den pris. De simpleste løsninger ligger så vidt jeg ved omkring 3000 kr.
Avatar billede oldgaard Nybegynder
06. december 2008 - 21:12 #2
Det bliver svært til den pris, et simpelt gsm modul koster gerne fra 2000 og op efter. men kigger lidt rundt og ser hvad jeg kan finde.
Avatar billede splitbus Nybegynder
06. december 2008 - 21:55 #3
Har fundet denne i Sverige : http://www.svenskstugservice.se/Fjarrstyrningavel.htm

Prisen er sgu iorden :)
Avatar billede splitbus Nybegynder
09. december 2008 - 02:09 #4
.