Avatar billede jakobgt Nybegynder
30. november 2008 - 22:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kommentarer til pc-konfiguration

Hej,

Jeg står i den situation hvor jeg skal ud og investere i et nyt mediecenter/server og jeg vil gerne have jeres kommentarer til systemet, da min hardware viden er ved at være lidt gammel.
Computeren skal bruges til at vise film på mit "ældre" fjernsyn og engang imellem spille Worms 3D med vennerne når de er på besøg. Desuden vil jeg gerne bruge den som server, hvor jeg kan have hjemmesider liggende som jeg udvikler på. Desuden lidt mail og backup. Det er meget vigtigt at computeren er så lydløs som overhovedet muligt.
Det jeg er nået frem til er, kan ses her:
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=62011
hvor jeg vil købe et Zotac GeForce with CUDA 9500GT ZONE (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481201).
Harddiskene har jeg allerede, så dem behøver I ikke spekulere på.
Min plan var at installere Windows 2008 med Hypervisor, så jeg også kan køre Windows XP/Vista. Dermed skulle Windows 2008 være serverdelen og Windows XP/Vista spille- og filmdelen.

Har I nogle kommentarer, har jeg overset noget eller har I erfaring med fcomputer som leverandør?

På forhånd tak.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
30. november 2008 - 22:48 #1
Jeg glemte at skrive at jeg havde valgt Zotac grafikkortet, fordi det både har S-Video og HDMI. S-Video skal jeg bruge til mit gamle tv og for at fremtidssikre det lidt, vil jeg gerne have HDMI.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
26. januar 2009 - 13:44 #2
Nå nu er maskinen købt, så lukker spørgsmålet.