Avatar billede sth Novice
30. november 2008 - 19:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql på vista

Hej

Så fik jeg en ny pc :-)

men jeg kan ikke få mysql op at køre, har en ide om at det evt er fordi at det er mysql 4.0.14a
jeg er klar over at den er ved at være lidt gammel, man den er køre somm den vi har vores andre databaser kørende på, så jeg er der for ikke så vild med at udvikle på en helt mysql da der jo er kommet en del nye funktioner som jeg så vil få fejl på når jeg flytter dem til vores intranet.

Kan jeg få 4.0.14a ti lat køre på vista? eller er det noget andet der er problemet?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2008 - 19:47 #1
MySQL burde kunne køre på enhver Windows version.

Hvilke fejl får du ?

Og har du checket det mest oplagte - nemlig diverse sikkerheds blokeringer.
Avatar billede sth Novice
30. november 2008 - 19:56 #2
ja det kan jeg ikke se nu... jeg hentede 4.1 og den køre

men smid et svar så er der point alligevel
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2008 - 20:18 #3
Hvis du vil troubleshoote en MySQL der ikke vil starte så er tricket at starte den
fra console:

Eksempel med 4.1:

C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin>mysqld-max-nt -b .. --console  --verbose

så får man diverse fejlmeddelelser.
Avatar billede sth Novice
04. december 2008 - 18:42 #4
Hej Arne tak for dit svar det vil jeg prøve næste gang