Avatar billede 47power Nybegynder
30. november 2008 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access skal aktiveres - kan ikke

Har lidt problemer, håber på lidt hjælp.
Jeg har en lovlig ms access 2003 fra mit arbejde,
men har vist installeret den på lidt for mange pc'er.
Så nu når man prøver at aktivere den på min egen, siger den at den er aktiveret på andre pc'er og ikke kan aktiveres.

da jeg er igang med et website i ASP & access, og er gået lidt istå pga. access ikke kan redigere min database, så vil jeg høre om hvad jeg kan gøre for at aktivere min ms office access.

eller

findes der et ASP script som kan oprette / redigere / slette i tables / records?

har også

prøvet at kigge på MYSQL, som jeg også har, vil egentlig gerne skifte over til det, men da jeg loggede ind i phpmyadmin, jaa.. der ser lidt svært ud. Findes der en dansk tutorial? og skal jeg ændre noget i mine asp scripts udover connection?

håber på gode svar da jeg virkelig har brug for det =)
Avatar billede terry Ekspert
30. november 2008 - 17:35 #1
To read/write toan access database using ASP you dont need Access.

And if the version of Access is "lovlig" then you can contact MS an they will help you activate
Avatar billede 47power Nybegynder
01. december 2008 - 16:16 #2
Hej Terry.
To read/write toan access database using ASP you dont need Access. - ikk det jeg mente.

Men altså,
min access 2003 er lovlig, fra danskebank - men er installeret på ældre computeren som jeg ikke bruger mere - eller, de er destrueret.
så har ik rigtig mulighed for at slette office fra dem.

er min office pakke så bare til at smide ud, eller hva kan man gøre?
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2008 - 18:11 #3
"...siger den at den er aktiveret på andre pc'er og ikke kan aktiveres"

As I said previously
"And if the version of Access is "lovlig" then you can contact MS an they will help you activate"

This is for Office 2003 but the same idea applies for other version.

http://support.microsoft.com/kb/826526
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2008 - 18:49 #4
have you contacted MS?
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2008 - 20:20 #5
Thanks. Hope you got it working.