Avatar billede lasse_bach Nybegynder
28. juni 2001 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samba - SWAT

Jeg er ved at prøve, at sætte en Samba-server op på min RedHat 7.0-maskine. Jeg ville foretrække, hvis jeg kunne gøre det gennem SWAT, da jeg ikke synes meget om webmin. problemet er bare at jeg ikke kan åbne SWAT. Jeg har prøvet at åbne SWAT gennem webmin, men efter jeg har logget på kommer der bare en tom side.

Når jeg prøver at åbne swat gennem min browser får jeg flg. besked:
400 Server Error
chdir failed - the server is not configured correctly

I min xinetd har jeg følgende.
{
    port    = 901
    socket_type    = stream
    wait     = no
    only_from = 127.0.0.1
    user    = root
    server    = /usr/sbin/swat
    log_on_failure    += USERID
    disable = no
}

Jeg har tjekket /etc/services, og der er den linie, som skal være der, for at det skulle virke:
swat        901/tcp

Efter alt jeg har læst burde det virke, men det gør det altså ikke.
Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 22:03 #1
Du skal ind i sambarserver ved hjælp af admin og konfigurerer hvor din webside ligger henne på din pc.
Avatar billede lasse_bach Nybegynder
28. juni 2001 - 22:56 #2
Til kharder.
Kan du evt. uddybe dit svar lidt... jeg er ikke helt med.
Avatar billede peter_m Nybegynder
29. juni 2001 - 11:59 #3
Har du linuxconf..så kan du også bruge denne.

Det kan også være at din firewall opsætning spære for dig....du kan prøve at fjerne /etc/sysconfig/ipchains og så køre swat
Avatar billede lasse_bach Nybegynder
01. juli 2001 - 16:51 #4
Der ligger ingen filer ved et navn i det bibliotek. Jeg fandt den et andet sted, men det hjalp ikke at fjerne den.
Avatar billede victor44 Nybegynder
02. august 2001 - 22:51 #5
Prøv at checke din \'only from\' linie.

LuF
Avatar billede lasse_bach Nybegynder
08. august 2001 - 20:17 #6
Jeg har selv fundet ud af det.
Det er fordi jeg bruger RedHat 7.0. Der er en fejl i xinitd. En rpm kan hentes fra
ftp://updates.redhat.com/7.0/en/os/i386/xinetd-2.3.0-1.71.i386.rpm

Den skal installeres med: rpm -Fvh [filename]

Så virker det!
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. august 2001 - 21:50 #7
Prøv bare for sjov skyld at se på din \'nye\' only from linie.

LuF