Avatar billede henrik-madsen Nybegynder
28. juni 2001 - 21:08 Der er 3 kommentarer

Amd durron 700 mhz

jeg har et Qdi bundkort, og jeg vil gerne overc. det men jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal gøre, på mit gamle bundkort skulle man bare flytte nogle \"bits\", og så var den overc., men her skal jeg i biosen, men hvor?, jeg har også problemer med onboard lyd, når jeg prøver på at installerer fryser skærmen
Avatar billede zycho Nybegynder
28. juni 2001 - 21:17 #1
Du kan enten overclocke på Front Side Bussen, eller Multiplieren.

F.eks. har min PIII 733 MHz en multiplier på 5.5 og en FSB på 133 MHz! 5.5 gange 133 giver 733MHz.

Du kan enten overclocke din FSB eller Multiplier men du vil sandsynligvis kun kunne overclocke FSB´en, da jeg tror Multiplieren er låst.

Men du skal bare lede efter clock frekvens og fsb i BIOS, så skulle du gerne kunne skrue den lidt op.....
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juni 2001 - 22:53 #2
Se det her spørgsmål om oc af Duron 800
http://www.eksperten.dk/spm/80651

I øvrigt prøv at finde noget information i andre spørgsmål. Det har tit været fremme.

For at overclocke ved at hæve multiplier skal du have dine L1 broer låst op på cpu\'en. Læs også om det.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
15. juli 2001 - 00:43 #3
Det gir bedre ydelse at overclocke via FSB´n. Hvis du lige har købt din CPU så er den låst. Dvs at du ikke kan overclocke via multiplieren. Men...Der findes et par guids rundt omkring på nettet om unlocking af din cpu. Det går up på at du skal \"tegne\" på den. Ja du hørte rigtigt. Du skal \"tegne\" blyant streger mellem L1´erne på din CPU. Jeg ved det er lidt dårligt forklaret, men jeg har ikke selv prøvet det, så find nogen guids på nettet til det inden du begynder at tegne :)