Avatar billede tonny_fin Nybegynder
26. november 2008 - 23:09 Der er 25 kommentarer

Har jeg fået virus eller hvad?

Jeg har en barebar Acer Aspire med Windows Homeedition installeret.

Maskinen starter op som den skal, men så snart den er færdig, logger den selv på internettet, det gør den så fast ca. hvert 10 sek,, den bliver ved og ved, seolv om et opkobling er gennemført, starter den bare en ny.
Er der mon en der har et bud.
Jeg har været ved at gå "amok" over det!!!!
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 23:28 #1
Du kan finde ud af om der er snav/ virus ved flg metode

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Kopieret fra karise larry.
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
28. november 2008 - 18:38 #2
Hvis man har CCleaner kan man også slette opstartsfiler...
Der er nok derfra at denne spyware komme fra...
Hvis du kan genkende de spyware-filer kan du bare slettet dem direkte fra opstarten...

Hvis ikke, kan du bare følge denne link

http://www.free-av.com/en/download/1/download_avira_antivir_personal__free_antivirus.html

og kører fuld scan... Den har også en slags firewall så den den kan beskyttet mod andre virusser...
28. november 2008 - 19:14 #3
<aqqalu_kristensen>: Det er altid bedre at rulle nævnte [Malwarebytes Anti-Malware]; der slettes også RegBase elementer. Bare vent og se når <tonny_fin> vender tilbage med nævnte Logs ...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2008 - 19:21 #4
Af en eller anden grund, syntes jeg, der er noget spændende ved virus, så derfor følger jeg også med på denne konferenced.

Som jeg har set det kan alt unødvendigt opstart også fjernes med HiJackThis.

Er det forkert forstået ?
28. november 2008 - 19:38 #5
Jeps - der ka' dog også bruges
[Start][Kør][MSConfig]
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2008 - 19:42 #6
[Start][Kør][MSConfig]-->  Ja, det er altid den måde, jeg har gjort det på
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
01. december 2008 - 14:54 #7
Helt enig...

Det er også muligt at den findes i processer... De har altid noget mærkelige navne... ^^

Bare tryk på Ctrl+Alt+del og tryk processer eller [Start][Kør][taskmgr]
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
02. december 2008 - 08:37 #8
Jeg har prøvet med ccleaner, det hjalp ikke.
Problemet er også, at explore genstartes hvert 5 sek, så det er svært at få startet andre programmer, da næste genstart tager aktivitet if. det jeg prøver at starte op.
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
03. december 2008 - 14:00 #9
Hvis explorer genstarter hele tiden kan du bare starter programmer fra taskmgr(Ctrl+Alt+Del)..
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
03. december 2008 - 20:10 #10
Det må du forklare lidt nærmere. jeg er ikke helt med på hvad du mener.
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
04. december 2008 - 15:53 #11
Prøv at trykke Ctrl Alt og Del på tastaturen på samme tid.. Så vil joblisten dukke up...

Og i fanerne står der processer tryk den.. og der skulle explorer.exe står der.. fjern den og tryk Filerne i menuen og kør msconfig.. Der står der noget om Start.. Prøv at fjerne nogle elementer der (Hvis du ikke ved hvad de er så lad dem bare ligge) og genstart systemet..
Avatar billede f-arn Guru
04. december 2008 - 16:26 #12
Prøv at hive netstikket helt fra og genstart. Hvis du ikke har hentet programmerne så hent dem fra en 'ren' maskine.
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
13. december 2008 - 09:26 #13
Nu har jeg prøvet at slette partionen (der var 2 pationer a 30Gb på disken) og geninstalleret Home edition, samme problem, explore genstarter hvert 5 sek. Så har jeg igen prøvet at slette begge partioner og lavet en ny geninstallering, problemet er der stadig. Jeg har skiftet ram, hjælper heller ikke. Maskinen er en Acer, Aspire 3004. Er der nogen der har gode forslag?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2008 - 09:41 #14
Som du beskriver problemet skulle man jo tro at det var hardware relateret, men det tror jeg ikke rigtigt på.
Mit forslag!! Download , brænd og kør med en livecd www.helgec.dk/knoppix.html hvis problemet også eksisterer der er det hardware, hvis ikke så kigger vi på din installation
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
13. december 2008 - 10:40 #15
Jeg kan boote med ERD Commander, der er der ingen problemer, jeg kan se harddisken og de data der ligger der. Måske skulle jeg prøve en helt anden harddisk?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2008 - 11:55 #16
Nu forsto jeg på dig at det var Internet Explorer der var knas med
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
13. december 2008 - 13:01 #17
Ja det er det også, den starter fint op i Home Edition, men så snart opstart er færdig, begynder den at starte explore, og det sker hver 5 sek. selv efter jeg har omformateret og lagt ny version på. Hvis jeg booter på en CD med ERD installeret sker denne start af explore ikke.
13. december 2008 - 13:22 #18
(Bare for en go' ordens skyld - da du "geninstalerede" fulgte du så guiden ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
?)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2008 - 13:41 #19
Jeg aner ikke hvad ERD betyder prøv evt. at downloade og f.eks. Firefox og se om den har samme problem, prøv også at gå i Kontrolpanel, vælg internet indstillinger og sæt startsiden på internet explorer til "about blank"
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
14. december 2008 - 08:53 #20
Står der så noget om fejlrapport.. ?

Hvis det er skriv om det.. Så vi kan får overblik over det her..
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
14. december 2008 - 15:53 #21
Jeg har lige prøvet at sætte en anden HD i maskinen (Hitachi Travelstar 30Gb).
Efter installationen kommer den med samme problem, så det må være et eller andet på selve Acer maskinen det er galt med.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 16:40 #22
Men du har næppe prøvet det jeg foreslog 13/12-2008 09:41:15 eller 13/12-2008 13:41:33
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
14. december 2008 - 16:52 #23
Jo det har jeg, jeg havde ingen adgang til nettet da jeg installerede.

ERD commander er et program man kan boote på, og det simulerer Windows
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 16:58 #24
"jeg havde ingen adgang til nettet da jeg installerede." Hvad mener du??
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
14. december 2008 - 17:54 #25
Ingen Internetforbindelse