Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 17:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flyttet phpBB3 forum, vil ikke åbne posts

Hej. Jeg har netop eksporteret alle filer som .sql filer med check i "Tilføj DROP TABLE / DROP VIEW" osv. Jeg blev dog nødt til at gøre det i flere omgange da jeg ikke kunne eksportere alle på en gang. Jeg har nu importeret alt og der var ikke nogen problemer.. mit index som kører på mambo kører problemfrit og såvel gør de 2 andre mysql-afhængige webting på serveren.

Mit phpbb3 forum virker også, BORTSET fra af den ikke kan åbne posts(topics/threads). Det kan den dog godt på den server hvor jeg har eksporteret fra.

Jeg går så ind og kigger i phpbb3_posts og ser at den siger (i bunden):

Mere end en INDEX nøgle blev skabt for kolonne `topic_id`
Mere end en FULLTEXT nøgle blev skabt for kolonne `post_subject`

Hvilket den ikke gør når jeg går ind i den i den "gamle" mysql database.

Inde i phpbb3_topics siger den:
Mere end en INDEX nøgle blev skabt for kolonne `forum_id`

og ellers er der ikke nogle af disse.

Det eksporterede format og importede format er nøjagtig det samme (altså det format som den kan håndtere)

Den "gamle" har MySQL klientversion: 5.0.27 og den nye har MySQL klientversion: 5.0.32.

Jeg har virkelig haft meget besvær med at prøve at få det til at virke eftersom det tager forholdsvist lang tid at eksportere og importere filer på denne måde og ellers prøve at finde en løsning ved at bruge diverse dump.php ting, som ikke rigtigt forbedrer tingene eller virker..

Takker
Jesper
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 18:00 #1
Forummet kan sagtens registrere hvor mange posts der er på forummet.. og det stemmer overens med antallet der skal være. Man kan også godt gå ind i en section og se topics listed ned, men når først du går ind i et reelt topic går den i stå (loader og ender med fejlside)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 18:04 #2
Det kan evt. prøves af her: http://immortalityguild.org/forum hvor i kan prøve at gå ind i et topic.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2008 - 10:00 #3
Det er nok bedre egnet på phpbb.com!