Avatar billede jesper2003 Nybegynder
25. november 2008 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

150 gb og 160 gb harddisk i raid 0 kan man det?

Hej eksperter jeg overvejer at lave så jeg har 2 harddiske i Raid 0 men den ene er en WD VelociRaptor WD1500HLFS og den anden WD VelociRaptor WD1600HLFS Har fået den sidste i en RMA sag ved WD og kan ikke finde den i nogen butik men kan det lade sig gøre at lave  raid 0 når den ene er 160 gb og den anden 150 gb?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
25. november 2008 - 15:10 #1
Ja, men du vil være begrænset af den mindste fællesnævner - dvs. at der vil være 10GB til overs på din 160GB disk.
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
25. november 2008 - 15:38 #2
Okay jamen så er det jo godt nok bare skriv et svar ;)
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
25. november 2008 - 15:38 #3
og tak for det meget hurtige svar
Avatar billede pidgeot Nybegynder
25. november 2008 - 15:40 #4
Værsgo.

Du kan evt. overveje konkatenering/JBOD hvis du vil have en partition til hele pladsen. Du får ganske vist ikke forbedret read performance, men til gengæld er der *lidt* større datasikkerhed (læs: med RAID0 kan du være sikker på at filerne er fordelt på begge diske; med konkatenering er der bedre chance for at en fil kun ligger på den ene disk).

Hvis du er ude efter datasikkerhed, så var en højere RAID-level måske en bedre ide, selvom det selvfølgelig reducerer den tilgængelige mængde diskplads betydeligt.
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
25. november 2008 - 15:45 #5
Det gør ikke så meget da de dataer jeg har der skal gemmes er på en anden harddisk så skulle ikke betyde noget men tak for tippet ;)