Avatar billede thylen Nybegynder
23. november 2008 - 16:27 Der er 1 kommentar

Grupper noget, Query!

Hej.

Jeg har brug lidt hjælp her.

Jeg har 2 databaser, Categories, forums

Categories indholder, id, category_navn,
forums indeholder, id, forum_navn og category_id

Jeg skal ha den til at sortere alle udtræk i forums med category_id = id i categories databasen, også ligge dem i grupper efter category_name / id.

Har prøvet med diverse og når det begynder at ligne, som det skal får jeg kun det første udtræk fra hver category_id.

Nogle som kan hjælpe?

/thylen
Avatar billede d0t Nybegynder
24. november 2008 - 12:22 #1
select f.forum_navn, c.category_navn from categories c, forums f where f.id = category_id order by category_name group by f.id

Er det dette du mener?
Er ikke helt 100 på syntaxen..