Avatar billede foolzrailer Nybegynder
22. november 2008 - 14:37 Der er 11 kommentarer

Kort harddisk spørgsmål.

Hej hej,

Jeg har før brugt den her side med stor succes så nu synes jeg lige jeg ville spørge jer om en lille ting. Sidst jeg fik hjælp var da en af mine harddiske (Samsung HD753LJ) mistede sin filtabel, siden da er det sket to mere gangen, jeg ved nu hvad jeg skal gøre men det er da irriterende, kan det virkelig passe at den skal fejle så mange gange, når ingen af mine andre harddisks gør? Har i nogen ide til hvad der kan være skyld i det, er jeg bare meget uheldig eller er det en fabriksfejl på harddisken?

Mvh

Jens
Avatar billede jokkejensen Novice
22. november 2008 - 14:52 #1
ja, få sendt sådan noget afsted hvis det er inde for reklamationsperioden. Dokumenter dens opførsel, så er jeg sikker på du får en ny.
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
22. november 2008 - 15:02 #2
Den er efterhånden omkring 5 måneder gammel, er ikke lige sikker på hvor lang tid reklamtionsperioden gælder :/
Avatar billede thov Forsker
22. november 2008 - 17:42 #3
Du har 6 mdr., hvor det er forhandleren som har hele bevisbyrden. Så medmindre du har tæsket den med en hammer, så er det en bytter uden beregning.
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
22. november 2008 - 17:46 #4
Oki doki, tak for hjælpen, ved ikke lige hvem der skal have points her da begge svar hjalp? :P
Avatar billede thov Forsker
22. november 2008 - 18:44 #5
Jeg står over :-)
Men harddiske er sarte størrelser. Ved 24/7/365 drift fejler 5-6% af diskene hvert år, og alderen er uden synderlig betydning.
(Google's statistik omkring deres 100.000 harddiske).
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
22. november 2008 - 18:48 #6
Wow, det lyder da lidt vildt at der er så mange fejl, må da synes at harddisk fabrikanterne må tage sig lidt sammen :P
Avatar billede thov Forsker
22. november 2008 - 19:31 #7
Nogle diske holder i 15år, andre i et 1/2 - det er aldrig til at vide.
For almindelige hjemmebrugere, som ikke lader computeren køre i døgndrift, holder diskene gennemsnitligt længere - men at undlade backup, er hul i hovedet.
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
22. november 2008 - 19:36 #8
<---- Har et stort hul i hovedet, jeg har utrolig meget data som jeg ikke kan undvære, og har ikke råd til at købe mere plads :P Så jeg må græde lidt en gang i mellem ;)
Avatar billede thov Forsker
22. november 2008 - 20:19 #9
Så brænd kopier af det allervigtigste på DVD-RW'er - det sprænger ikke budgettet, men tager bare lidt længere tid.
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
22. november 2008 - 20:29 #10
Er måske en god nok ide :)
Avatar billede Jensen DK Novice
23. november 2008 - 07:25 #11
Du kan få 5 DVD + RW i Aldi til 65,00kr jeg har brugt dem i et år nu ingen kiksere, og jeg har slettet og brændt mange gange.