Avatar billede dannin Nybegynder
20. november 2008 - 01:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal købe nyt bundkort - hvilket?

Jeg vil ud og have et nyt bundkort, men aner ikke hvad jeg skal vælge. Jeg har selvfølgelig kigget edbpriser igennem, men der er for mange ting jeg er usikre på til jeg tør bare købe et.

Mine krav til mit næste bundkort er som følger:

min. 1 PCI Express x16 port
SATA-3GB/S med RAID 0 (stripe) support
Skal køre min. 1333MHz på rammene - men ikke 1066MHz og så clocket til 1333 mhz som mange af Asus boardsne gør..
45nm support
Socket 775 (til core 2 quad 2,83)
Selvfølgelig ddr3 ram

Det hardware der skal sidde i maskinen er:
Core 2 Quad 2,83GHz, 1333mhz fsb 12mb
Corsair XMS3 DDR3 pc12800 ram (dog ikke købt endnu)
GeForce GTX260
2xSeagate Barracuda 500gb 7200rpm 32mb som skal køre i stripe0

Jeg er meget i tvivl om hvilket chipset jeg skal vælge og hvilket mærke bundkort. Jeg har indtil videre sværget til Asus, men har fået at vide at Gigabyte også laver kvalitetsbundkort - dog har jeg aldrig prøvet gigabyte.

Søger alle de råd jeg kan få :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. november 2008 - 10:19 #1
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. november 2008 - 10:34 #2
Jeg har kun gode erfaringer med ASUS. De laver rigtig gode manualer, og er altid hurtig ude med opdateringer.
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:33 #3
ingen svar givet