Avatar billede gladhund Nybegynder
18. november 2008 - 13:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Opfølgningsværktøj med pop-up alarmer ud fra dato

Hej!

Jeg har i dag en smart projektplan med opgavenavn, startdato, deadline og slutdato - og tilhørende Gantt-diagram. MEN, den har ingen alarmeringsfunktion. Er der en der vil hjælpe mig med at lave en projektplan i excel, hvor man får en dialogboks pop-up med forskellige valgmuligheder, når en opgave overskrider deadline? Fx kan en mulighed være at sætte en ny deadline i en tekstboks og trykke ok, en anden kan være at ændre ansvarlig, en tredie kan være at skrive en bemærkning, sætte et flag i et andet felt, osv... jeg kan forestille mig noget med at bruge msgbox og ifm. datofunktioner og løkker, men er ikke dygtig nok til selv at komme godt i gang. Jeg vil være taknemmelig for lidt hjælp :).

Venligst/gladhund
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 14:12 #1
Du kan giodt lave en msgbox til at advare om atr deadline er overskredet, men skal du have mulighed for at vælge flere forskellige handlinger, skal du nok lave en brugerdefineret formular. Det kan være lidt vanskeligt at forklare her, men jeg kan evt. lave et eksempel og sende til dig?
Avatar billede gladhund Nybegynder
18. november 2008 - 14:14 #2
Hej jkrons. Er du gal, det ville være super fedt :)! Gider du det?
Avatar billede gladhund Nybegynder
18. november 2008 - 14:15 #3
Jeg kan godt lidt VBA, så hvis der er noget kode at tage udgangspunkt og ÆNDRE i, så kan jeg en del selv. Men det må ikke være for avanceret med sære variable og arrays m.m....
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 14:20 #4
Jeg prøver at undgå det :-). Vender tilbage senere. Bliver lige nødt til at passe mit arbejde lidt :-)
Avatar billede gladhund Nybegynder
18. november 2008 - 14:24 #5
Me too. Bare send til rasmus@2902.dk. Og tak! :)
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 15:34 #6
Eksempel sendt...
Avatar billede gladhund Nybegynder
18. november 2008 - 16:00 #7
Tak for tilsendte, det er modtaget :). Jeg roder lidt med det, og så vender jeg nok tilbage med nogle spørgsmål til hvordan jeg får det skaleret til at omfatte flere rækker og evt. flere kolonner. Men kanon udgangspunkt!
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 16:02 #8
Helt i orden. Du vender bare tilbage.
Avatar billede gladhund Nybegynder
18. november 2008 - 18:08 #9
Et lille spørgsmål til at komme videre med... :). Lige nu checker koden A2. I den endelige version skal den tjekke en hel kolonne igennem (alle tasks); Er den tom, slut koden. Er den ikke tom, check om deadline er overskredet og åben formularen - og når formularen er "behandlet", ryk videre til næste celle og check den. Det er vel en slags løkke, right? Et eksempel ville være nice, ved lejlighed. Jeg har sat koden ind også under worksheet, så den reagerer på _change event'en også.
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 18:51 #10
Jeg ser lige på det, og vender tilbage. Løkken er nem nok, problemet er at få skrevet tilbage i de rigtige rækker bagefter.
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 22:31 #11
Jeg har sendt et nyt eksempel.
Avatar billede gladhund Nybegynder
19. november 2008 - 08:41 #12
Godmorgen :). Jeg har fået det nye eksempel, tak. Der er nogle fejl i, så det ikke virker helt.
- Koden checker samme celle flere gange, og alarmerer selvom deadline ikke er overskredet.
- Et sted stod der rnr i stedet for rn, men det opdager du hurtigt :)
Jeg prøver at sætte mig ind i hvordan det virker og vender tilbage med mere - hvis du stadig vil hjælpe mig videre?

Jeg har også et par videre udviklingsforslag, fx at vise task name i første alarm (om det er msgbox eller bare en anden formular gør ingenting lige nu), og så skal der laves en log, så man kan registrere de ændringer der er foretaget pga. alarmer. Og endelig skal der også være alarmering via flag, så hvis der fx står "kræver indgriben", så skal der komme en boks med task name og påkrævet action. Det kan jeg selvfølgelig oprette i en ny tråd og så give dig point, hvis du vil?

God dag :)
Avatar billede gladhund Nybegynder
19. november 2008 - 08:53 #13
Jeg har prøvet at forstå r = c.Row, rn og OD.rn = c.Row. Men jeg kan desværre ikke :).

Der er forskel på den kode der ligger i workbook og worksheet - er det meningen?
Avatar billede gladhund Nybegynder
19. november 2008 - 09:20 #14
Ahh... :). OD.rn er en ikke-synlig tekstboks på formularen, der tildeles row number
Avatar billede gladhund Nybegynder
19. november 2008 - 10:01 #15
Koden går heller ikke begge rækker igennem. Den checker kun A2. Også selvom jeg klikker annuller ved første advarsel.
Avatar billede zxa Nybegynder
19. november 2008 - 17:58 #16
Hej.
Kan mam få en kopi, fordi jeg øver mig også i at lave makro
zxasqwxz@hotmail.com
Mvh

zxa
Avatar billede jkrons Professor
19. november 2008 - 22:44 #17
Sorry - kursus hele dagen derfor det sene svar.

Koden skulle have været ens, men jeg har nok ikke fået rettet det hele. Hos mig køres begge rækker igennem uden problemer. Jeg er også på kursus i morgen og fredag, så får nok ikke tid til at se mere på det før weekenden.
Avatar billede gladhund Nybegynder
20. november 2008 - 08:24 #18
Hej jkrons :). Mærkeligt at de ikke opfører sig ens... Jeg prøver at rode videre med det indtil du får tid. Det haster absolut ikke.
Avatar billede gladhund Nybegynder
24. november 2008 - 11:59 #19
Smid et svar, jkrons, så du kan få point. Og tak for hjælpen! :)
Avatar billede jkrons Professor
24. november 2008 - 18:36 #20
E¤t svar :-)