Avatar billede chalde Seniormester
16. november 2008 - 12:51 Der er 1 løsning

PFsense bryder sammen

Hey
Vi har et stort problem med vores firewall.
Vi har en Yawarra Eber 230 http://www.yawarra.com.au/hw-eber.php med PFsense (nyeste build).
For 2 uger siden begyndte den at gå ned.
Den starter op, loader kernel, men stopper når den skal loade config.
Eneste måde at redde den på er, at køre PFsense op fra bunden, og loade configs på ny. Herefter kan den køre fint et par dage, hvorefter den dør igen.
Den kan fanges med hyperterminal, men ellers er der ingen kontakt.
Da den kører på CF-kort er der ikke mulighed for log.
Vi har kørt den op på forskellige CF-kort, så det er ikke kortet der er ristet.
Vi har ikke ændret på andet end portregler i den op til nedbrudene.

Vi har en Soekris sat op med Pfsense midlertidigt, men den har ikke kørt længe nok til at den kan garanteres som værende fejlfri.

Nogen der har et bud på hvad fejlen kan skyldes?
Jeg tænker muligt DDOS, men det burde ikke få den til at bryde uopretteligt sammen (eller hvad?).

(det skal siges, at jeg/vi ikke er hardcore til linx/bsd)
Avatar billede chalde Seniormester
06. december 2008 - 00:43 #1
hardwarefejl, udstyr ombyttes