Avatar billede larsak Nybegynder
14. november 2008 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xy-plot med 10 y-akser og x-aksen som datolinje

Jeg har en række analyseresultater gennem nogle år. Nogle af målingerne er der kun én dag imellem og andre er der en uge eller måneder imellem. Derfor irritere det mig, at punkterne i et plot vises med lige lang afstand på x-aksen. Jeg ønsker, at der er 7 gange så langt mellem de ugentlige punkter som mellem de daglige punkter.

X-akse som datolinje.
Kan et Access 2007 plot (et xy-kurvediagram) vise x-aksen som en datolinje?
Altså et plot, hvor plotpunkterne afstandsmæssig er placeret på x-aksen i forhold til tiden.

Y-akser
Kan jeg på plottet se op til 10 Y-akser på en gang, alle med forskellige skalainddeling?
Det er nødvendigt, for at kunne vise udsving/mønster i forskellige kurver med meget forskellige værdier. Fx når den ene kurve har værdier fra 0 til 10, og den anden kurve har værdier fra 1.000.000 - 2.000.000. Jeg har set muligheden med de 10 y-akser i et SRO-program (IGSS32). Dette program skulle være bygget på en Access database. Derfor har jeg en forhåbning om, at det måske kan lade sig gøre.

Jeg anvender Access 2007 da.
(Plottet med datolinje og 10 Y-akser mener jeg, at der ikke kan vises i Excel 2007, derfor håber jeg meget på en løsning her)

Vh. Lars K.
Avatar billede japping Nybegynder
15. november 2008 - 15:11 #1
Flere y-akser er umiddelbart ikke muligt, men du kan købe dette program til excel: http://www.officeexpander.com/
Avatar billede larsak Nybegynder
15. november 2008 - 18:16 #2
Ok, tak for oplysningen
Avatar billede larsak Nybegynder
15. november 2008 - 20:56 #3
Hvad skal jeg klikke på, for at overføre de lovede point? Jeg har prøvet at klikke på ”Accepter”, uden resultat.
Det er første gang jeg er inde på Eksperten og jeg kan desværre ikke lige se gennemskue systematikken
V.h. Lars
Avatar billede fdata Forsker
16. november 2008 - 13:42 #4
Klik på svaret, du vil acceptere (der kunne jo være flere), og bagefter på Accepter