Avatar billede gf400 Nybegynder
14. november 2008 - 08:19 Der er 6 kommentarer

Skifte trådløs net

Hej

Jeg har et problem hvor jeg er ved og op sætte nogle maskiner til kursus, det er nogle bærbar som skal køre på trådløs net, men problemet er at vi har 2 trådløse net og 2 lokaler.

Når de bærbar er i det ene lokale skulle de gå på det ene trådløse net som høre der til det lokale og det samme i det andet lokale.

Men i begge lokaler kan man se begge trådløse netværk, hvordan kan jeg lave noget, så jeg kan sætte hvilket netværk den den skal bruge uden alt for meget administration?
Avatar billede sleeper Nybegynder
14. november 2008 - 08:26 #1
Du kan eventuelt sætte et range på, hvor du definere på routeren/accespointet, hvor langt det skal række
Avatar billede gf400 Nybegynder
14. november 2008 - 08:29 #2
Sleeper:
jeg har prøvet at juster på signal power, men kan stadig ses i det andet lokale.
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 08:34 #3
Så må du sætte adgangskode på, så der ikke er andre, der har koden, som logger på.
Avatar billede gf400 Nybegynder
14. november 2008 - 08:37 #4
peet-49:
Der er der skam også, men jeg har et ghost image, vil helst ikke have 2 images jeg skal holde opdateret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 10:40 #5
Jeg tror peet mener 2 forskellige adgangskoder til hvert sit trådløse net.
Det har intet med dine images at gøre :)
Avatar billede gf400 Nybegynder
14. november 2008 - 17:18 #6
men det forstår jeg godt men ikke lige den måde jeg ønsker, men har selv fundet en løsning ved og google lidt mere, og det virker ret godt.

Her er den løsning vi fandt:
http://code.mincus.com/31/windows-wireless-api/

så har vi lavet nogle bat filer og lagt dem i start mappen