Avatar billede tjens Nybegynder
12. november 2008 - 16:58 Der er 1 løsning

PDA/Mobile: Valg af skærmkomponent til ordrelinier.

Jeg er nybegynder med C# og PDA/Mobile 5 udvikling, og har brug for lidt råd til valg af component til datavisning.

Applikationen, skal være til kladde-indtastning af ordrelinier, så spørgsmålet drejer sig fremvisning af ordrelinier, med varenummer, antal og et par felter mere.

Jeg har forsøgt med datagrid, hvor jeg har min ordre i et XML-dokument som indlæses i et dataset.
Det virker også fint, med opdatering på skærmen når der tilføjes linier i datasettet.

Mit problem ligger i at gøre det lidt brugervenligt:

Hvordan kan jeg styre kollonnebredden fra start?

Kan jeg gøre antalsfeltet åbent for ændring direkte i datagridden?

Kan jeg lave en contextmenu for en linie i datagridden og tilbyde sletning?

Eller er datagrid ikke den rigtige component til at editere data i?

(Husk det er til mobile, hvor komponenter måske kan mindre end i en Windows applikation).
Avatar billede tjens Nybegynder
21. august 2010 - 14:15 #1
Lukker.