Avatar billede clement Nybegynder
28. juni 2001 - 01:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 maskiner på en linie!

Vi sidder 2 mennesker og spiller netværk! I går spillede vi bl.a. quake2 over nettet via en CC 256/128 ADSL linie... Det gik fint nok, med en ping på ca. 80 hver!

I dag har vi så bare ping 400+ når vi begge spiller... når det kun er den ene der spiller er det med ping 50. Det kan da virkelig ikke passe at man ikke kan spille 2 mennesker over en adsl linie, med en bare nogenlunde ping!?

Så vidt vi kan huske så har vi intet ændret siden i går, men et eller andet har vi jo nok, men hvad???
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 01:41 #1
hmm...der er tit probs med det jo, men 400 hver er jo en del...men hvilket spil spiller i dagen efter?...hvis det er et andet spil er det jo0 nok grunden........ellers vent lidt og se om det ændre sig..har prøvet det nogle gange at CC lige spludselig beggynder at stige totalt i ping...så evt. vent en dag...

/MN
Avatar billede clement Nybegynder
28. juni 2001 - 01:46 #2
Det er det samme spil...
Avatar billede clement Nybegynder
28. juni 2001 - 02:08 #3
Er der virkelg ingen der kan hjælpe?

Hvis det hjælper noget så er det en Cisco 677 router...

Vi har nu prøvet mange forskellige spil og det er det samme i alle sammen! (Q3, Q2, CS, D2 og RA2!) =(
Avatar billede chrisroed Novice
28. juni 2001 - 02:30 #4
Er begge computerne koblet til routeren eller kører du signalet ud i en hub/switch? Jeg har selv prøvet hvor jeg sad på en 512 Kbitlinie med 4 pc på den samme linie. det var ustabilt indtil vi købte en switch der var stor nok. derefter kunne flere af os spille Q3 samtidig mens der var en der downloadede store filer fra nettet. Switchen deler signalet så alle pc\'er der er sat i får lige meget \"plads\" igennem routeren
Avatar billede clement Nybegynder
28. juni 2001 - 02:33 #5
Vi sidder begge to i en switch!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 02:59 #6
det eneste logiske kan være at CC er overbelastet el. noget i den stil..er også sket for mig, men hvis det er over flere dage..så ved jeg ikke........

/MN
Avatar billede arlu Nybegynder
28. juni 2001 - 09:35 #7
Det lyder som om det er et TDK abonnement, også skal man være klar over at man IKKE får ret meget mere end det halve, af det man betaler for.
Avatar billede clement Nybegynder
29. juli 2001 - 02:51 #8
Ellers tak for hjælpen...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. juli 2001 - 02:57 #9
>>server overbelastning... post din ip.
Avatar billede clement Nybegynder
29. juli 2001 - 11:53 #10
Jeg har siden fået en ny ADSL linie ved TDC, så problemet er der ikke mere...