Avatar billede mortenaa Nybegynder
09. november 2008 - 11:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til stregkodelæser

Hej.

Jeg er ved at lave en app. hvor en bruger indlæser
med sin stregkodelæser, og herefter søges der efter match i
databasen.
Det hele virker, men jeg har lavet det med en tekstboks, som ikke
kan ses i formen, altså ligger uden for det synlige område.

Kan dette laves uden tekstboksen? eller er dette måden på det, hvis det indlæste ikke behøver at være synligt?
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. november 2008 - 12:16 #1
En stregkodelæser virker ligesom et tastetur, så du kan override OnKeyDown metoden på formen. Da bliver denne kaldt for hver ciffer der kommer fra stregkodelæseren. For at du skal være sikker på at det virker, skal du sætte KeyPreview propertien til true på formen.
Avatar billede mortenaa Nybegynder
13. november 2008 - 20:26 #2
Har brugt Pos.net fra MS. det ser spændende ud, også med bonprint m.m.
Smid svar for ulejligheden
Lukker
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. november 2008 - 21:51 #3
:-)