Avatar billede Kristian H Nybegynder
06. november 2008 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Findes bruger

Nu har jeg prøvet alle løsninger som jeg har kunne finde herinde og inden af dem vil virke, så nu prøver jeg lige fra bunden af.

Jeg har en metode som skal tjekke om et givent brugernavn findes i databasen. Min connectionstring er defineret i web.config og hedder bare _connectionString.
Jeg vil bare have retuneret en bool hvis en bruger findes i databasen.
Avatar billede Kristian H Nybegynder
06. november 2008 - 14:16 #1
Det skal måske sigen at den værdi som jeg gerne vil tjekke på er en string som hedder EmailPrivate.
Jeg har fundet nogen noget kode herinde, men det virker ikke. Den returner True lige meget hvad jeg indtaster:

        public bool UserExist(string email)
        {
        String SQL = "Select * From USERS WHERE EmailPrivate ='"+email+"'";
        SqlConnection sqlConn = new SqlConnection(_connectionString);
        sqlConn.Open();
        SqlCommand sqlComm = new SqlCommand( SQL, sqlConn );
        int sqlResult = sqlComm.ExecuteNonQuery();

            if( sqlResult > 0 ){
            return false;
        } else {
            return true;
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 14:47 #2
prøv:

      public bool UserExist(string email)
        {
        String SQL = "Select COUNT(*) From USERS WHERE EmailPrivate ='"+email+"'";
        SqlConnection sqlConn = new SqlConnection(_connectionString);
        sqlConn.Open();
        SqlCommand sqlComm = new SqlCommand( SQL, sqlConn );
        int sqlResult = (int)sqlComm.ExecuteScalar();

            if( sqlResult > 0 ){
            return false;
        } else {
            return true;
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 14:47 #3
metodenavn og brugen af true/false passer iøvrigt ikke sammen !
Avatar billede Kristian H Nybegynder
06. november 2008 - 15:29 #4
Virker nu.. tak for det. Smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 15:39 #5
svar