Avatar billede dizi Nybegynder
01. november 2008 - 21:37 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg installeret mac OS og afinstalleret XP?

Efter at have kørt windows xp i rigtig lang tid, og det er på tide at formatere min macbook, ville jeg afinstallere xp og begynde at bruge Mac OS.
Hvordan får jeg afinstalleret xp og installeret Mac OS?
Jeg har taget backup og har forsøgt at sætte installations cd 1 i, men den installerede blot nogle "opsætninger".

Håber i kan hjælpe..
Avatar billede ferdinand.k Mester
01. november 2008 - 23:25 #1
Halløjsa,

Det er super nemt at installere Mac-delen. Du smider din 10.x CD i maskinen, og holder C-tasten nede når du starter maskinen. Hermed starter den op på CD'en, hvorefter installationen begynder.

Se nærmere her:http://manuals.info.apple.com/en/Tiger_Install_Setup_Guide.pdf
Avatar billede dizi Nybegynder
02. november 2008 - 07:03 #2
Tusind tak..
Sletter den automatisk Windows så?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. november 2008 - 18:49 #3
Hvis du bruger den gamle 10.4 tiger version (som linket er til) så gør den så vidt jeg ved. Ellers bliver du pænt spurgt...
Avatar billede dizi Nybegynder
02. november 2008 - 21:18 #4
Den vil ikke installere Mac OS.. når jeg smider cdèn i, kommer den frem med valg af hovedsprog, hvorefter den starter installeringen af mac, men kommer frem med advarselsboks om at det ikke kan installeres på computeren, jeg kan så vælge et system jeg vil starte fra, men der er kun Mac OS og hvis jeg vælger den, starter den bare forfra..?????? så kører den i ting hele tiden..