Avatar billede clb92 Nybegynder
30. oktober 2008 - 20:34 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

IE7 åbner ekstrem mange faner!

Hej

Min Internet Explorer 7 er mærkelig. Nogle gange (tilfældigt) begynder den at åbne flere og flere tomme faner, og det bliver bare ved indtil jeg afslutter den kørende proces (iexplorer.exe).

Det er vildt irriterende, hvis man har noget vigtigt kørende i en anden fane... Kan nogen hjælpe mig??? Jeg har overvejet at geninstallere den, hvis det er en fejl, for jeg tror ikke, det er en virus.
Avatar billede ejldk Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:40 #1
som du selv siger, prøv at geninstallere IE..
Avatar billede Jensen DK Novice
31. oktober 2008 - 07:14 #2
Du kan godt have fået noget skidt på Komputeren, så kør lige disse, og send loggen her ind til gennemsyn.
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Avatar billede clb92 Nybegynder
31. oktober 2008 - 17:50 #3
Jeg prøver lige diverse programmer, og så smider jeg lige en en log fra CCleaner. Hvis det ikke giver resultater kan jeg prøve at geninstallere.

Skal jeg køre cleaner'en, og så kommer der en log frem? Eller hvordan får jeg fat den?
Avatar billede clb92 Nybegynder
31. oktober 2008 - 18:11 #4
... og skal jeg vælge "renser" eller "register"?
31. oktober 2008 - 20:24 #5
(Begge...)

Jeg skal IKKE se loggen fra CCleaner!!!
Avatar billede clb92 Nybegynder
31. oktober 2008 - 20:55 #6
Jeg ordner det i morgen, for jeg har ikke tid i aften. Håber det hjælper :-)
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 00:34 #7
Her er en log, men jeg har ikke slettet noget endnu, for de "mistænkelige" filer (Domino.exe) er driveren til mit webcam, så jeg tror ikke det passer...

LOG:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1354
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-02 (00-27-28).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 349136
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 25 minute(s), 56 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 2

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\WINDOWS\Domino.EXE (Worm.Anilogo) -> No action taken.

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\domino (Worm.Anilogo) -> No action taken.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\StartMenuLogOff (Hijack.StartMenu) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\Domino.EXE (Worm.Anilogo) -> No action taken.
C:\Programmer\Vimicro\ZS211\Driver AutoInstall\Driver Files\Domino.exe (Worm.Anilogo) -> No action taken.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 06:38 #8
Der var lige to dårlige, virker det nu?
02. november 2008 - 11:16 #9
"...No action taken..." ???

Du glemte denne detalje mht Malwarebytes' proceduren -> "...Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" ..."
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 12:41 #10
Jeg sagde: "...men jeg har ikke slettet noget endnu, for de 'mistænkelige' filer (Domino.exe) er driveren til mit webcam, så jeg tror ikke det passer..."

Er du sikker på jeg bare skal slette de 5 ting der er markeret??? (Jeg har ikke lukket programmet endnu)
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 12:42 #11
Ja slet bare.
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 12:48 #12
Ny log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1354
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-02 (12-47-51).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 349136
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 25 minute(s), 56 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 2

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\WINDOWS\Domino.EXE (Worm.Anilogo) -> Unloaded process successfully.

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\domino (Worm.Anilogo) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\StartMenuLogOff (Hijack.StartMenu) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\Domino.EXE (Worm.Anilogo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Vimicro\ZS211\Driver AutoInstall\Driver Files\Domino.exe (Worm.Anilogo) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 12:51 #13
Hvordan virker ie nu?
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 12:53 #14
Screenshot: http://www.fileden.com/files/2008/7/1/1983933/Screenshot%20-%20Malwarebytes%20Anti-Malware.bmp

Så må vi bare håbe, det virker! Ellers geninstallerer jeg bare IE.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 12:56 #15
Prøv lige CCleaner en gang til både rens og registrer.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 12:57 #16
og lad den slette det den finder.
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 12:58 #17
ok
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 13:00 #18
Så er det ordnet...
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 13:06 #19
Ok den fandt vel en masse, jeg har lagt et svar, så hvis det virker nu, så kan du makere mit navn ude til venstre og klikke på accepter.
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 13:11 #20
Den gik lige amok igen! Jeg tror jeg prøver at geninstallere, men det bliver først lidt senere på dagen... Håber det hjælper! Min AVG antivirus har heller ikke fundet noget skadeligt, så jeg tror det er en fejl.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 13:32 #21
Husk så ingen forbindelse til internettet under installationen, først når du har fået et antiviruspogram installeret, prøv med Avast i stedet for AVG.

Du kan hente Avast her husk at vælge på Dansk.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Davast%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. november 2008 - 23:04 #22
Sorry, fordi jeg ikke har svaret, men jeg håber på at have tid til det i morgen. Endnu en gang tak fordi nogen vil hjælpe!
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2008 - 06:26 #23
Helt i orden håber at du får det til at lykkes.
Avatar billede clb92 Nybegynder
17. november 2008 - 14:54 #24
Sorry, fordi jeg (endnu) ikke har svaret. Den har ikke drillet mig siden sidste gang, jeg skrev, så jeg tror, det er klaret.

Men hvem skal have point'ene?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2008 - 18:28 #25
Det bestemmer du ud fra den hjælp du har fået, hvis du mener at larry skal have point så må du bede ham om at lægge et svar, så kan du makere navnene og klikke på accepter, så er der givet point og spørgsmålet er lukket.
Avatar billede clb92 Nybegynder
17. november 2008 - 19:22 #26
Jeg tror du skal have de point, silbidor, for det var dig, der hjalp mest (og kom med ideen til det med CCleaner osv...)

TAK, ALLESAMMEN!
Avatar billede Jensen DK Novice
18. november 2008 - 06:22 #27
Ok tak for point, syntes bare at larry havde fortjent et klap på skulderen.
18. november 2008 - 21:03 #28
Klap Klap *S* (Fint nok...)