Avatar billede pcdl Nybegynder
29. oktober 2008 - 10:29 Der er 5 kommentarer

hele scriptet låser mens dette kører hvorfor :S ?

Har det her script som skal køre sammen med loadingbar og sådan noget imens men imens det kører kan det andet ikke køre så det starter først efter den har hentet alle linier i filen hvad er der galt :S ?

          string[] lines = File.ReadAllLines("fil.txt");
            foreach (string line in lines)
            {
                if (Regex.IsMatch(line, regMatch) && Regex.IsMatch(line, "Sender refused"))
                {
                    line2 = line.Replace("<", "");
                    line2 = line2.Replace(">", "");
                    outline = outline + searchDate;
                }
Avatar billede lasserasch Juniormester
30. oktober 2008 - 11:45 #2
Hvad er det der ikke kan køre mens dette script kører? Er det din loading bar som ikke bliver opdateret eller hvad?

Hvis du ikke kører scriptet i en backgroundworker eller manuelt fra en anden tråd, så er det klart at det vil låse.

1 tråd = 1 operation af gangen.
2 tråde = 2 operationer på samme tid. osv...

Iøvrigt ville jeg rette til så koden så således ud:

string[] lines = File.ReadAllLines("fil.txt");
            foreach (string line in lines)
            {
                if (Regex.IsMatch(line, regMatch) && Regex.IsMatch(line, "Sender refused"))
                {
                    line = line.Replace("<", "").Replace(">", "");
                    outline = outline + searchDate;
                }

/Lasse
Avatar billede pcdl Nybegynder
30. oktober 2008 - 16:05 #3
ok er næsten lige startet med c# så er ikke helt inde i alt det der men kan du vise et eksempel på 2 tråde ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 16:08 #4
På linket ovenfor er der et link til http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc300429.aspx  -  der er eksempel.
Avatar billede lasserasch Juniormester
03. november 2008 - 10:02 #5
Hmmm, det er måske mere forvirrende end oplysende hvis man er helt på bar bund.
Der er meget tekst i det eksempel og mange af de ting som der skrives om er ikke så interessante hvis man "bare" gerne vil have sit konkrete problem løst. Men fair nok... Det beskriver tråde i detaljer for den interesserede bruger.

Jeg har lavet en windows application som du kan kigge på. Det er ikke særlig svært, du skal bare lige kende 'BackGround worker' komponenten.

Du kan downloade eksemplet her:

https://castest.sdu.dk/upload/download.php?id=sDTAMve3jj4%2BcsRKuWtDQf78RK7efsxg34iyYWBgdHQ8YcEAvjPK5Bhp6tTroLBHGgTVoaBu6WEoVtsQphNklQ%3D%3D