Avatar billede misterbee Nybegynder
24. oktober 2008 - 10:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Findes der en Windows Mobile PDA med et GODT kamera

Hej eksperter,

Jeg har en HTC TYTN2, og er ikke tilfreds med kameraet - det er ligemeget med 3 megapixel hvis objektivet er en mikrolille plastdims. Jeg har brug for et ok kamera i arbejdssammenhæng.

Jeg har så købt en SonyEricsson K902, fantastisk kamera, ringe ringe synkronisering med Outlook.

Alternativt: Er der mobiler/smartphones som kommer tæt på WM6.0, d.v.s.: Synkronisering af e-mails fra Outlook (med kabel), plads til mange kontaktpersoner, mulighed for synkronisering af kontaktpersoner fra offentlige mapper (via 3. parts software, bare det kan lade sig gøre)
Avatar billede mbd77 Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:30 #1
Umiddelbart nej... Ikke hvis det SKAL være en PDA og SKAL være med Windows.

Vil du have en telefon der kan meget af det en PDA også kan, og har en super kamera, så er Nokia N95 et seriøst bud. Carl-Zeiss optik, og op til 5 Mega Pixel.
Har ikke en selv, men set billeder som den har taget, og de er virkelig flotte.

Den har så desværre Symbian OS, og jeg ved ikke hvor let/besværligt det er at få til at fungere med Outlook.

Jeg har selv en HTC Touch Dual, og der virker synkroniseringen perfekt.
Kameraet er også ok - hvis lysforholdene er optimale! Så snart man bevæger sig indenfor eller det er overskyet, så begynder billederne at blive uskarpe og grumsede...
Avatar billede misterbee Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:39 #2
Jeg har tidligere prøvet en Nokia N73 også med Symbian - Nokia er langt foran SonyE mht. synkronisering - men der er altså et stykke op til funktionaliteten i en WM (f.eks. kan du ikke synkronisere mail via kabel, kun via Push), så jeg er rigtig glad for min TYTNII bortset fra kameraet. Jeg kan se at HTC snart kommer med en Touch HD med 5 megapix kamera - måske er det bedre.
Avatar billede komputerdk Mester
18. november 2008 - 07:17 #3
Den jeg tror har det bedste kamera (5mpixels) er Samsung Omnia med WMV 6.1. Hvis kameraet er vigtigt så er der nokias N95 8GB, N96, N82, N85.

har selv en n82 (candybar modellen af n95) den kan godt synce med outlook , jeg er dog ikke helt sikker på at den kan fange globale lister - jeg ved der er et exchange program til den, der gør det muligt at synce med exchangeserveren (pt. syncer jeg med den lokale outlook install) - men jeg har ikke prøvet det ( dunno om den er for voldsom for fonen (>10.000 kontakter). men pt. har jeg 197 kontakter, brugt 124kb, og den skriver 77300.. ledig..

Der findes masser af S60 programmer (symbian s60) , men WMV har nogle fordele med f.eks. officefiler (s60 kan godt), men integrationen med outlook vil jeg mene at wmv er bedst. Dog kan s60 også lave private/offentlige kalenderaftaler (rart i en stor virksomhed med åbne kalendre).
Opgavestyringen er omvendt dårligere, da beskrivelsesfeltet mangler :(
Avatar billede komputerdk Mester
18. november 2008 - 07:18 #4
ups, wmv er filerne, ikke styresystemet :(
Avatar billede misterbee Nybegynder
01. december 2008 - 14:35 #5
Jeg lukker spørgsmålet - og køber en Touch HD...
Avatar billede clb92 Nybegynder
04. april 2009 - 21:17 #6
Jeg har en Touch HD, og den har et okay godt kamera med de rigtige lysforhold, men indenfor, tager den nogle ofte uskarpe og grumsede billeder selvom det er 5mpx :(