Avatar billede seerup Nybegynder
21. oktober 2008 - 13:51 Der er 7 kommentarer

Access point, som trådløst netkort

Jeg har et velfungerende trådløst netværk, hvor jeg gerne vil benytte en nyindkøbt Popcorn Hour til. Jeg har et accesspoint (SMC2870W,- 54MBit) jeg ikke bruger i forvejen, så jeg ville derfor gerne bruge det, som "trådløst netkort i min Popcorn, hvor der i forvejen er et alm Ethernet netkort i.

Jeg har forsøgt at anvende mit accesspoint, både som accesspoint og som bridge,- men kan ikke helt få det til at spille - Er der nogen der har viden om, hvordan man gør sådan noget?

Mvh Seerup
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:11 #1
Hmm. Det du vil er at koble de to AP'er sammen. Så skal du have det ene access point på som bridge til det andet...det må kunne virke. Har du læst begge manualer grundigt?
Avatar billede seerup Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:18 #2
Du mener simpelthen, at det bare er simpelt bridging?

Hvis det ene accesspoint er sat op som AP med DHCP, og det andet som bridge, vil nr. 2 så spytte en DHCP adr. ud gennem ethernetudgangen?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:19 #3
Ja det er en "dum" relay...ikke andet end en bro :-)
Avatar billede seerup Nybegynder
21. oktober 2008 - 15:04 #4
kan nu ikke få det til at virke....:-(
Avatar billede seerup Nybegynder
21. oktober 2008 - 15:06 #5
mit AP nr. 2 connecter fint til nr. 1, men det spytter ikke noget ud af RJ45 udgangen.....virker ej heller, hvis jeg indsætter en fast IP i den maskine den skal føde......
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
21. oktober 2008 - 15:27 #6
Har du læst begge manualer grundigt?
Avatar billede seerup Nybegynder
21. oktober 2008 - 21:24 #7
Ja det skulle jeg da mene,- Plejer at have rimeligt godt styr på netværk, men er ikke så stiv i det trådløse. Jeg har derfor tæsket begge manualer igennem nogle gange