Avatar billede hujii Nybegynder
16. oktober 2008 - 12:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Skifte tooltip på formen i processlinjen

Hej

Jeg har et problem som jeg ikke rigtigt kan komme videre med.

Jeg kunne godt tænke mig at skifte tooltippet på min Form i processlinjen. Dvs. at tooltippet ikke bare viser Formens caption, men går ind og viser hvad jeg gerne vil have den til.

Umiddelbart kan jeg overhovedet ikke komme videre, men kom alligevel til at tænke på at jeg engang har set en ændre farven på hele formens knap på processlinjen.
Hvordan han gjorde det kan jeg dog ikke huske, men det gav mig alligevel lidt et håb om at der kunne gøres noget.

jeg håber meget at der er et klogt hoved herinde der kan hjælpe mig.

Hilsen Jens
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2008 - 13:22 #1
Tag et kig på dette link:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1618381&SiteID=1

Håber det kan hjælpe dig

Mvh
  Nissen65
Avatar billede hujii Nybegynder
16. oktober 2008 - 13:31 #2
Hej Nissen65

Jeg ved ikke om det er mig der forstår tråden på dit link forkert, men umiddelbart ser det ud til at omhandle tooltips inde i applikationen.

Det jeg er ude efter er at ændre tooltippet på processbar knappen.
Så der i stedet for at stå formens caption, kommer til at stå noget jeg vælger.

Hilsen Jens
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2008 - 13:46 #3
Så prøv at gå på http://msdn.com og søg på tooltip og taskbar.

Det var der jeg lige stødte opå den¨.

mvh
Nissen65
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2008 - 14:25 #4
Avatar billede hujii Nybegynder
16. oktober 2008 - 15:02 #5
Jeg er vist kommet frem til i begge links at det godt kan lade sig gøre, hvis man er indstillet på at skulle lave nogle hacks i sin .NET kode, og det er jeg desværre ikke.

Men I skal have tak for hjælpen med at google, hvis sherlock lige smider et svar så fordeler jeg pointene mellem jer, med den begrundelse at nissen65 var så flink at give mig ordet 'taskbar', Hvilket hjalp en del i mine søgninger, og sherlocks link lige præcist omhandlede emnet. :-)

Hilsen Jens
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2008 - 15:14 #6
Fint du kunne bruge det.. Men jeg er ret sikker på at der er programmer der har en anden tooltip tekst.

Skriver hvis jeg finder ud af hvordan :-)

Mvh
  Nissen65
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:37 #7
Ellers tak :)