Avatar billede djharald Nybegynder
11. oktober 2008 - 02:13 Der er 3 kommentarer

problem med user på min windows 2003 server

hejsa Eksperter

jeg har et problem med min virtuale dedicated server med windows server 2003 på

altså det der sker er at jeg har en administrator bruger på den som jeg logger ind med via remote desktop og det os fint kan sagtens logge ind, men lukker jeg så remote desktop på min stationære her så når jeg logger ind igen så logger den ind som en ny bruger det vil sige den lukker en ny administrator bruger op og alle de ting jeg har sat igang på den anden bruger er ikke til at se... og ser jeg hvor mange bruger der er på står der at administrator er på to gange.

nogen der kan hjælpe mig med at slå det fra sådan at når jeg logger ind på min konto administrator og lukker remote desktop og så senere vil logge ind igen at jeg så logger ind på den buger jeg tidligere var inde med og ikke en helt ny bruger ?
Avatar billede jokkejensen Novice
11. oktober 2008 - 03:10 #1
Lad være at bruge administrator kontoen.. Opret en personlig til dig selv, og lad være at bruge en syskonto.

Alternativt ved jeg ikke om det vil tvinge nyt login, vha "mstsc -console -v [ip]"

Vh.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2008 - 07:57 #2
du kan jo bare åbne task manageren og vælge at connecte til den anden session. Men det løser selvfølgelig ikke problemet med 2 sessioner.
Avatar billede peterlund Nybegynder
11. oktober 2008 - 16:00 #3
du skal bruge mstsc /v:IP Adresse /console for at tilgå selve konsolen (/console skal udskiftes med /admin på server 2008)