Avatar billede ztuff Nybegynder
10. oktober 2008 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af iTunes med manglende musikmappe

Hejsa

Jeg har min musikmappe liggende på en eksterne harddisk, og nu sidder jeg i Frankrig uden den, og vil egentlig gerne lægge lidt musik på min iPod. Problemet er at jeg ikke kan åbne iTunes, da programmet af gode grunde ikke kan finde min musikmappe.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan ændre musikmappen tilbage til at være på en af de interne harddiske? Eller hvordan jeg evt. ellers kan åbne iTunes? Når jeg højreklikker på genvejen til Musik i startmenuen og vælger egenskaber, kommer der bare en fuldstændig blank "egenskaber" op, så kan ikke ændre den tilbage derigennem.

Jeg er i øvrigt ikke interesseret i at skulle til at bruge andre programmer, dette er jeg godt klar over er en løsning, men jeg søger altså en måde at løse problemet på ovenstående måde i stedet inden at gå til sådanne midler.

Tak for hjælpen :-)

//stuff
Avatar billede ztuff Nybegynder
10. oktober 2008 - 18:27 #1
Med "andre programmer" mener jeg naturligvis til at overføre til iPod, hvis jeg gennem andre programmer kan ændre placeringen af musikmappen, er dette en acceptabel løsning.
Avatar billede ztuff Nybegynder
10. oktober 2008 - 18:51 #2
Kan det hjælpe, får jeg fejlmeddelelsen "Mappen "iTunes" kan ikke findes eller oprettes, og den er nødvendig. Den ligger som standard inde i musikmappen"
Avatar billede ztuff Nybegynder
10. oktober 2008 - 18:59 #3
Never mind, jeg fandt løsningen selv på Apples hjemmeside. Kan det hjælpe nogen andre, holder man shift-knappen nede mens man starter iTunes, det giver muligheden for selv at finde filen eller oprette en ny.
Avatar billede egonspock Seniormester
10. oktober 2008 - 19:00 #4
Prøv at start iTunes samtidig med at du holder alt-tasten nede. På nogen tastaturer hedder den opt-tasten.