Avatar billede moltov Nybegynder
10. oktober 2008 - 08:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bredbåndsforbindelse

Hej Alle

Jeg har bestilt en forbindelse til en PC, som gerne skulle komme på nettet. Lokalet med PC'eren ligger dog åbentbart, hvor TDC ikke kunne lave et stik, så de satte istedet et modem op ca. 200 meter væk fra PC'eren, og sagde derefter at så skal elektrikeren "bare" lave en forbindelse. Det har elektrikeren nu gjort, men jeg kan stadigvæk ikke komme på nettet. Er det fordi der er langt til modem med de 200 meter? Kan jeg gøre noget, uden det er alt for dyrt, at få signalerne forstærket?

VH
Moltov
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2008 - 08:46 #1
Er der trukket Fiber de 200 meter eller almindeligt Netværkskabel ?
Avatar billede moltov Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:17 #2
Hej Leif

Elektrikeren har trukket netværkskabel. OG forbindelsen er målt igennem (har set det med egne øjne) og der er gennemgang :-)
VH
Moltov
Avatar billede rebecca Novice
10. oktober 2008 - 09:25 #3
Er pc'en sat rigtigt op? hvilken forbindelse har du købt hos tdc.
200 meter på et netværkskabel er meget langt uden forstærkning imellem (mig bekendt)
Avatar billede moltov Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:37 #4
Hej Rebecca...

Tjaa, pc'eren søger og søger efter forbindelsen, og installationsprogrammet vil ikke installere nettet sålænge af modemet ikke svarer :-D Det er en bredbåndsforbindelse 2mbit (For TDC er håbløs forældet, og kan ikke sælge større hastigheder selvom vi er næsten midt i greve)

;-)
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:42 #5
jeg mener max afstand med rj45 netkabel er 100 meter ellers skal der forstærker på.
tdc kan måler om modemet fungerer, ellers er det en ommer
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2008 - 10:01 #6
100 meter er max længde på et netværkskabel med mindre der er forstærker på, dog anbefaler jeg kun gerne ca. 50 meter, du kan forsøge med et par gode switche på strækningen.

Men ellers snakker vi en fiber.
Avatar billede rebecca Novice
10. oktober 2008 - 10:10 #7
<hvis du har mulighed for det kan du jo prøve at flytte pc'en nærmere til modemet og  så se om det virker
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:25 #8
rebecca: Det bliver kablet jo ikke kortere af :-)
Avatar billede moltov Nybegynder
10. oktober 2008 - 17:12 #9
Jeg må lige høre elektrikeren, hvad han har gjort.
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 17:59 #10
hvorfor ikke spørge tdc om modemet fungerer
Avatar billede bartolomos Nybegynder
10. oktober 2008 - 21:31 #11
Selvfølgelig er der gennemgang, men da PDS er balanceret kabel er max. længden på kablet 90 meter.
Så hvis kablet er 200 meter skal der mirakler til at få det til at virke.

Men som leif rigtig nok skriver kan du med et par gode switche klare det for dig. Du kan evt. købe en "gør det selv" netværks pakke og selv connectere stikkene. Men 200 meter kabel kræver nu nok 2 switche for at få det til at fungere ordenligt.
Avatar billede rebecca Novice
11. oktober 2008 - 00:45 #12
Nej men han kunne jo teste om det virkede selvfølgelig med et kortere kabel :o)
Avatar billede moltov Nybegynder
01. januar 2009 - 17:47 #13
Hej leif

Din løsning hjalp. Svar venligst så denne kan lukkes :-D
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2009 - 22:06 #14
Med glæde.
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2009 - 16:37 #15
Takker for point