Avatar billede hestehaahr Nybegynder
06. oktober 2008 - 17:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

boot en dell

Hej

Har modtaget min Dell for 2 måneder siden. Er blevet i tvivl om jeg kan boote den hvis den crasher. Ved jeg skal danne et system gendannelsespunkt, men aner slet ikke hvor jeg skal starte.

skal jeg: A lave en bootdisk? eller
          B et gendannelsespunkt?
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. oktober 2008 - 17:56 #1
er der ikke en recoverycd med eller installeret på maskinen?
gendannelsespunkt er altid godt at have.
Avatar billede nopsen Ekspert
06. oktober 2008 - 18:14 #2
du skal lige huske at acceptere svaret i dette snart 1 år gamle spørgsmål, da hjælperen ikke får sine point, før du har gjort det.
http://www.eksperten.dk/spm/804439

hvis du ikke har fået en recovery cd med maskinen, ligger der højst sandsynligt en partition på disken med dette, mener det på dell maskiner er ctrl-F11 man skal trykke under opstarten, for at gendanne systemet.
men som reinelt skriver, er det også en god ide at lave et gendannelsespunkt, så du altid kan gendanne uden at miste alle dine ting, som du vil gøre ved en recovery.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. oktober 2008 - 20:30 #3
Du finder restore under kontrol panel/system og vedligeholdelse/backup og restore center(køre med engelsk,så hedder nok ikke helt det).Men når du er i det vindue er der i venstre panel noget der hedder lav et restore punkt eller lign..
Avatar billede hestehaahr Nybegynder
06. oktober 2008 - 20:52 #4
Nej desværre ingen recovery cd.

og undskylder fejlen med det andet spørgsmål.

hmm... Leder stadig efter gendannelsespunkt.
Det finder jeg nok.

mange tak.

Peter
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. oktober 2008 - 21:04 #5
ring til dell og få en recovery cd tilsendt.
Avatar billede coderdk Praktikant
06. oktober 2008 - 22:28 #6
Det må være en fejl - Der plejer altid at være en bunke Dell-CD'er på, hvor den ene er til reinstallation af operativsystemet...
Men ellers kan Dell sende dig en ;)
Avatar billede hestehaahr Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:52 #7
tusind tak