Avatar billede superanden Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Døgnsupport nummeret til firebee

Hej

Jeg har et webhotel hos firebee og har fået problemer, jeg ved de har døgnsupport men de svarer ikke på mailenen som jeg sender. Er der nogen der har nummeret ( så send det gerne til a.rohde (snabel-a) gmail.com

På forhånd tak

(Ps. skriver herinde så snart jeg har fået det.)
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:12 #1
Har du da tilkøbt 24/7/365 telefon support? Så har du fået udleveret nummeret.

Hvad har du af problemer?

Mvh
Brian
Avatar billede superanden Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:37 #2
Jeg har ikke tilkøbt ekstra support men der står at det var med.

Jeg har købt en virtuel server som de havde lovet at sætte op til mig i onsdags men har endnu ikke modtaget login oplysninger. Så ringede jeg igen fredag hvor de sagde de ville sende det fordi de havde glemt det onsdag og idag hvor jeg skal lave arbejdet har jeg stadigvæk ikke fået nogle så jeg har brug for login oplysningerne så jeg kan komme ind og installere de nødvendige programmer.
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:57 #3
Ja, det er jo meget beklageligt. Jeg overvejer selv FireBee, så det er godt at få kundeoplevelser med.

De skriver her at kunder med døgn support får udleveret et ekstra tlf. nummer:
http://www.firebee.dk/?s=kontakt

Men når de ikke engang kan finde ud af at sende dig login, så har de sikkert heller ikke sendt dig nummeret.

Er din betaling ellers gået igennem? Få så må de jo have oprettet dig som kunde.
Avatar billede superanden Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:07 #4
Ja betalingen er gået igennem fik i mandags en meddelse om at fakturaen var betalt.

Oprettede webhotellet sidste mandag, men der gik lidt tid inden fakturaen var på plads (de skulle lige tilføje backup, og så havde de også lavet ekstra oprettelse på backup uden at fortælle mig det så måtte de jo også fjerne det igen.)

Men ringede i mandags så sagde de den burde være færdig men de ville undersøge det så ringede jeg igen onsdag og de sagde nu ville de sende mig oplysninger men fik dem aldrig. Og nu sidder jeg så og har trukket opgaven ud til søndag som er sidste "deadline" for mig. Ret irriterende.

I øvrigt kan i se på
http://www.firebee.dk/?s=produkter&p=dedikeret

At der er døgn support med i den virtuelle server.
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:30 #5
Jeg er med på at der er døgn support på den virtuelle server, at du så ikke har fået tlf. nummeret af dem, er en stor fejl.

Har du lavet webprojektet klar, og så mangler at uploade det til den virtuelle server?

Kan du så ikke bruge en anden host, hvis FireBee ikke kan levere?
Avatar billede superanden Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:34 #6
Ja projektet er klar og kører på min egen pc nu.

Jeg tror ikke jeg kan finde en anden host som har åbent om søndagen og samtidig gider sætte det op til mig idag, og stadigvæk i den prisklasse
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:54 #7
Problemet er vel mest domænet, hvis du har købt det til Firebee, og det pejer på den server du ikke har adgang til, og hvis du ikke har adgang til at ændre DNS til en anden server.

Det skulle ikke være et problem, hvis du kan bruge et andet domæne på et alm. webhotel? Hvorfor skal det være en virtuel server?
Avatar billede superanden Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:24 #8
Det skal være en virtuel server fordi den kræver tomcat 5.5 og postgreSQL 8.2, og det skal være de versioner. Jf. specifikationerne på et af elementerne som indgår.

Det har ikke lykkedes mig at finde en dansk udbyder som kunne love mig begge de 2 versioner og samtidigt love mig at der ikke skete pludselige opgraderinger.
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:56 #9
Nå OK, så forstår jeg.

Du kan evt. høre på www.Amino.dk - om der ikke er en der kan levere en virtuel server til dig, hvis du da ikke allerede har hørt der. Der plejer at være en del der tilbyder hosting derinde.
Avatar billede superanden Nybegynder
25. oktober 2008 - 17:49 #10
lukker
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2008 - 17:58 #11
<ole>

- rigtig pæn og høflig måde, du har at sige 'tak for gratis support' på!

/mvh
</bole>
Avatar billede peter369 Nybegynder
27. december 2008 - 10:34 #12
Jeg kan kun anbefale at man holder sig fra firebee.

Han har løbet fra ubetalt regninger, snyder freelance folk, kunder.
Og når man finder oplysninger om ham på nette er det ikke sikker at de forholde er korrekt eller har fundet rigtig af sted.
Avatar billede peter369 Nybegynder
24. januar 2009 - 19:29 #13
Jeg vil gere advare mod firebee.

Fordi.
Han har flytte serverrum på grund af ubetalt regninger.
Har har snydt freelance folk for penge.
han har snydt kunder.
Og har lukket HC Nord af ukendte grunde.

Der ud over når man finder, oplysninger om ham på nette er det ikke sikker at de forholde er korrekt eller har fundet af sted.

Problemet er nok penge med den virtuelle server.
Det er det svære helle ikke en nyhed med deres support. Sidst info jeg have om ansatte var de 3 stk og kunne en der kan teknik.
Selv med det kan de ikke leve op til tingen.
Der ud over får de helle ikke ud lavet noget før det er betalt, så gud vide hvem der bliver den næste det skal går ud over.
Avatar billede peter369 Nybegynder
24. januar 2009 - 19:33 #14
Ja .... Jeg har erfaring med ham. Jeg nåde at stoppe mit arbejde før jeg blev snydt. Men der er flere der sider med ting som de ikke ved om de har om 1 år. o.l.
Avatar billede oz1jux Nybegynder
05. april 2009 - 18:53 #15
Det er noget skidt at man ikke kan komme ind på ens egen eller for den skyld en forenings hjemmeside. Men så er det på grund af opdateringen så burde de have sendt en mail. Men deres egne side kan man hellere ikke komme ind på. Og der hvor jeg har en kopi liggende er nede pga. en opdateringen som tager en del tid.
Sidste jeg havde kontakt med dem var da jeg ikke kunne få sat en gæstebog op. Men de vil vide hvilken mapper jeg skulle have fuld tilladelse til så skrev jeg at jeg skulle have fuldt tilladelse alle mapperne mens jeg installerede gæstebogen og derefter kunne den sættes tilbage igen.

Kim