Avatar billede hugodell Nybegynder
03. oktober 2008 - 20:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printserver vil ikke eksekvere

Hej experter.
Jeg har købt ny printer; HP Office Jet 7480, som kører fint direkte tilsluttet. Når den bliver tilsluttet via min printsrver, sker der ingenting. Printserveren som er en ZyXel 335/P, kan sagtens "se" printeren, men intet sker.
Jeg har selvfølgelig fjernet den gamle printerdriver, derefter installeret den nye printer. I printserveren har jeg derpå oprettet og tildelt den en port. Ganske som jeg plejede at gøre med den gamle printer. Er der nogle der kan hjælpe? På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2008 - 17:59 #1
Din nye Officejet er en MFP (printer, skanner o.s.v.), og printservere til den slags hænger ikke på træerne - og jeg tvivler stærkt på, at din ZyXel er en af dem.
Avatar billede hugodell Nybegynder
04. oktober 2008 - 18:26 #2
Hej thov
Jeg kunne næsten ane det var noget i den retning. Jeg regner med at købe ny router. Har du en ide om at det er noget man skriver i spec.? Jeg synes ikke lige jeg er rendt ind i routere/printservere der skilter med at de understøtter multimaskiner. Eller håber man bare på at en nyere vil gøre det?
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2008 - 18:39 #3
Avatar billede hugodell Nybegynder
04. oktober 2008 - 18:56 #4
Hej igen
Det var da rart at se at de findes. Du har nok ret i at jeg lige skal være helt sikker på at min HP nu osse er understøttet, og jeg er osse nødt til at lede efter en wired. Mit hus er for langt til wireless. Jeg har prøvet. Jeg vender lige tilbage når jeg har fået anskaffet en router/printserver. Jeg fik vist ikke udtrykt mig tydeligt nok i starten; det er en router m. indbygget printserver, og jeg skifter det hele, da routeren altid har opført sig mærkeligt. Men som sagt når jeg har fået den ny, og det virker, så beder jeg dig lige om at droppe et svar, så du kan få dine points. Indtil videre mange tak for hjælpen, og fortsat god weekend.
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2008 - 19:19 #5
Jamen alle de små adaptere har RJ45 bøsning, så de kan også køre med kabel til routeren.
Det kan også være, at en almindelig billig router + printserver er billigere end en all-in-one router/printserver.
Avatar billede hugodell Nybegynder
04. oktober 2008 - 20:32 #6
Ja det har du ret i. Routeren kører jo sådan set godt nok, og jeg har lige siddet og chekket i en time på edbpriser og kelkoo og de andre. Det er vist umuligt at få både router+printserver+mfp i èet. Men jeg fandt da en del printservere til en overkommelig pris. Så det bliver nok løsningen. Jeg bestiller den nok imorgen hos SHG.
Der plejer jeg altid at få varene dagen efter. Så kan det blive afprøvet mandag aften.
Avatar billede thov Forsker
05. oktober 2008 - 03:14 #7
Og virker den ikke, så har du 14 dages returret :-)
Avatar billede hugodell Nybegynder
05. oktober 2008 - 15:27 #8
Ja, den har jeg brugt en del når skidtet ikke har virket. Men nu har jeg bestilt den eneste der var en Edimax som direkte pralede med en den var en all-in-one printserver. Den kostede 475.- + forsendelse. Den kommer i morgen så det bliver da meget spændende. Nu har alligevel bare et problem; jeg har faktisk nogle gange 4 pc`er koblet op. Så nu mangler jeg plads, så det ender vel med at jeg osse skal ha` mig en ekstra switch.
Avatar billede hugodell Nybegynder
07. oktober 2008 - 17:09 #9
Hej thov. Ja så lykkedes det endelig, lettere forsinket (postvæsenet). Den var ikke helt nem den Edimax MFP server,den konfliktede med både min firewall, windows og min router. Men Det lykkedes. Du skal ha` stor tak for hjælpen. Jeg var ikke helt klar over hvad jeg skulle søge efter, og regnede med at blot jeg købte noget nyere, så ville det løse problemet. Så du har da sparet mig for en del penge og ærgelser. Læg et svar så du kan få dine velfortjente points.
Avatar billede thov Forsker
07. oktober 2008 - 23:29 #10
Et svar :-)
Det kan godt drille... Min egen lille printserver, endda ikke til MFP, gav også hovedbrud. Det var f.eks. kun muligt at konfigurere den fra en computer i 'Fejlsikret med netværk' tilstand o.s.v.