Avatar billede jejes Nybegynder
03. oktober 2008 - 07:54 Der er 6 kommentarer

Studiebærbar der sparker røv??

Min kæreste står og skal bruge en ny studiebærbar i udgangen af denne måned!

Efter at have gennemsøgt internette er vi kommet frem til nedenstående 2 modeller, men hvilken model skal vi vælge? Vi har temmelig svært ved at se de store fordele ved den ene frem for den anden.. Håber at nogle herinde kan hjælpe..

MyBook M1421W Classic / 6555,-
- 14" TFT Widescreen
  Crystal Clear Skærm
  White design
- Intel Core 2 Duo T5750 2.00 FSB667Mhz
- 4 GB DDR2 RAM 667MHz (2x2048)
- 250 GB HDD SATA 5400RPM
- DVD RW Super Multi
- Trådløs Netkort 54/300Mbit
- Bluetooth indbygget
- Webcam 1.3Mpixel indbygget
- Fingeraftryk sikkerhed
-Windows Vista Home Basic 32bit

Zepto Anthea A15 - Style / 7021,-
- Intel® Core™ 2 Duo P7350 - 2,00GHz - 3MB Cache
- Intel WiFi 533AN / ANBG / 450Mbit / Centrino 2
- DVD-RW / CD-RW SATA
- WXGA 1280x800
- 6 Cell Battery - White
- Intel® GMA X4500HD
- Cyberlink DVD HD-Edition software
- 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
- 250GB 5400rpm SATA Harddisk
- Microsoft® Windows® Vista Home Basic 64bit - DK + Office Ready
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. oktober 2008 - 08:09 #1
Jeg ville vælge den med 14" skærm - uagtet at Zeptoen nok vil performe bedre. Det kommer naturligvis an på, hvor vidt MyBooken faktisk er fysisk mindre...
Avatar billede swinxdk Nybegynder
03. oktober 2008 - 08:35 #2
Hvis du vælger MyBook kan du kun benytte de 3 GB ram og ikke 4 - Vista 32bit understøtter ikke mere end 3 GB.
Du skal også overveje om vægten og batteri-levetiden har betydning.

Jeg tror også jeg ville gå efter MyBook.
Avatar billede sleeper Nybegynder
03. oktober 2008 - 09:22 #3
Hej

Vista 32 bit kan håndtere 4 GB ram, dog er lyd+grafikkort ram inklusiv i dette.

Jeg kører vista 32 bit med 4 gb synlige ram.

Tjek denne fujitsu, det får du en bedre processor
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=366822&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
Avatar billede tuidoi Nybegynder
03. oktober 2008 - 09:36 #4
Jeg ville holde mig langt væk fra Zepto, hvis jeg var dig..
Jeg ved ikke hvordan de har fået opbygget sig sådan et lækkert Image som de jo har.
for det kommer i hvert fald ikke fra deres service eller stabile computerer :S

Jeg bestilte for 3mdr siden en 6625WD så gik der en måned før den blev leveret fordi der skulle køres nogle såkaldte test som den så ikke bestod, nå men jeg ventede 2uger mere og fik den så leveret..

Jeg gik i gang med at skrive mit projekt i skolen og da jeg gik til pause klappede jeg den ned i dvale tilstand, men da jeg kom tilbage og åbnede kunne den ikke starte herfra.. Jeg reddede kun mine data fordi jeg kørte Slax fra en bootCD..

Jeg fik den så byttet efter lidt snakken frem og tilbage og fik den så byttet ud mod ekstra betalling til en noxA15.. Denne fik jeg så leveret 1½måned for sent.. Hmm og har lige akurat haft den i et par dage før den laver samme nummer, hvor den slet ikke kan starte op..

Styresystemer og det hele er blevet installeret hos dem , så dette er ikke problemet.

Min personlige mening er at Zepto skal man holde sig LANGT fra.
Det skal lige siges at det ikke kun er mig der har været ude for dette har en kammerat der har det samme problem, samt en masse du kan læse om på google.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
03. oktober 2008 - 09:41 #5
forresten prøv at tjekke dette:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=problemer+med+zepto&meta=

hvis dit budget er på ca. 7000kr og den bare skal bruges til Studiebrug hvorfor så ikke købe en IBM thinpad til omkring det samme? du kommer nok til at gå lidt ned i gb ram og processor, men til gengæld får du noget der er meget stabilt, hvilket jo er vigtigt med sine opgaver osv.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
03. oktober 2008 - 10:04 #6
Denne ville jeg nok købe, hvis altså ikke studiet kræver mere grafisk krævende CAD-programmer.

http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_NG1DNDK?open&OpenDocument&epi=web_express