Avatar billede stfn Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Implementere webshop i erp system

Hej derude

Jeg sidder og arbejder på et webshop system og har ledt lidt efter artikler om hvordan man eksporterer sine data til erp systemer som fx C5 og lignende. Jeg går ud fra det foregår gennem xml, men er der nogen der har et godt link til en tutorial eller lignende?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. oktober 2008 - 13:54 #1
Hejsa,

Det er ikke noget der findes noget standard opsætning til, med mindre du bruger en webshop fra Dandomain mener jeg.
Det lyder til du har din egen shop kørende allerede.

Det kan anbefales du kigger på almindelig CSV eksport/import, hvis du har mulighed for det. C5 er pt. (C5 2008 HF 07) ikke helt med på XML vognen.
Hvis du ikke er C5 kyndig, skal du nok alliere dig med en der kender til programmet, og få defineret dataflowet og styr på felter osv...
Avatar billede stfn Nybegynder
05. oktober 2008 - 16:00 #2
ok tak :) vidste ikke om der var indført en standard på tværs af økonomiprogrammerne på markedet. Men hvorfor skulle der dog også være det. Gud forbyde at det skulle være simpelt jo.

Smid et svar :)
Avatar billede wise Seniormester
05. oktober 2008 - 18:23 #3
Hvis man rigtig gerne vil lave noget standard, kunne man følge OIOUBL standarden. Den inkludere både katalog, ordre og andet godt. Dermed ville din shop integrere med de forskellige økonomisystemer efterhånden som de får den implementeret. De bør alle kunne modtage oio ordre og lave oio katalog indenfor det kommende år, hvis de ikke er helt ude af kampen :-)
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. oktober 2008 - 08:10 #4
Som wise også siger, så kunne det være smart at ligge sig op af OIOUBL. Men det kræver nok en del ekstra kræfter både på ERP og WEB siden. Så det skal være fordi du ønsker at bruge dine elementer igen.
Men god arbejdslyst :o)