Streaming over internettet
Hej eksperter,Jeg er igang med et program der skal kunne streame billeder dvs. en slags video/stream over internettet. Det jeg har fået lavet ind til videre er denne kode:
string[] ting = command.DocumentText.Split(':');
int b = Screen.PrimaryScreen.Bounds.Width;
int h = Screen.PrimaryScreen.Bounds.Height;
double bredde;
if (ting[1] != "") { bredde = double.Parse(ting[1]); } else { bredde = 500; }
double nyhojde = ((double)h / (double)b) * bredde;
Bitmap newbmp = new Bitmap((int)bredde, (int)nyhojde);
using (Graphics gfs = Graphics.FromImage(bmp))
{
gfs.CopyFromScreen(0, 0, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);
}
using (Graphics gfs = Graphics.FromImage(newbmp))
{
gfs.DrawImage(bmp, 0, 0, (int)bredde, (int)nyhojde);
}
newbmp.Save(@"C:\bmp.jpg");
WebClient wc = new WebClient();
wc.UploadFile(@"ftp://SERVER:PASSWORD@onemillion.dk/bmp.jpg", @"C:\bmp.jpg");
Ryd_Kommando();
}
Den kode sender så et billede til min server når jeg kører metoden som denne kode ligger i. SÅ det virker i hvert fald fint. Men der er nogle problemer ved det.
- Det er blandt andet at det tager rigtig lang tid for den er lave billedet og sende det til serveren.
- Og at den kun sender et billede af gangen
Jeg ville nemlig godt have at den ligesom sendt en video i stedet for bare et billede. Jeg har søgt lidt på google og fundet frem til at det måske kunne have noget med streams at gøre.
Håber der er nogle der kan hjælpe med at streame en video over nettet.
På forhånd mange tak.