Avatar billede wosgam Nybegynder
30. september 2008 - 13:32 Der er 2 kommentarer

Streaming over internettet

Hej eksperter,

Jeg er igang med et program der skal kunne streame billeder dvs. en slags video/stream over internettet. Det jeg har fået lavet ind til videre er denne kode:

                        string[] ting = command.DocumentText.Split(':');
                        int b = Screen.PrimaryScreen.Bounds.Width;
                        int h = Screen.PrimaryScreen.Bounds.Height;
                        double bredde;
                        if (ting[1] != "") { bredde = double.Parse(ting[1]); } else { bredde = 500; }
                        double nyhojde = ((double)h / (double)b) * bredde;
                        Bitmap newbmp = new Bitmap((int)bredde, (int)nyhojde);
                        using (Graphics gfs = Graphics.FromImage(bmp))
                        {
                            gfs.CopyFromScreen(0, 0, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);
                        }
                        using (Graphics gfs = Graphics.FromImage(newbmp))
                        {
                            gfs.DrawImage(bmp, 0, 0, (int)bredde, (int)nyhojde);
                        }

                        newbmp.Save(@"C:\bmp.jpg");
                        WebClient wc = new WebClient();
                        wc.UploadFile(@"ftp://SERVER:PASSWORD@onemillion.dk/bmp.jpg", @"C:\bmp.jpg");
                        Ryd_Kommando();
                    }

Den kode sender så et billede til min server når jeg kører metoden som denne kode ligger i. SÅ det virker i hvert fald fint. Men der er nogle problemer ved det.

- Det er blandt andet at det tager rigtig lang tid for den er lave billedet og sende det til serveren.
- Og at den kun sender et billede af gangen

Jeg ville nemlig godt have at den ligesom sendt en video i stedet for bare et billede. Jeg har søgt lidt på google og fundet frem til at det måske kunne have noget med streams at gøre.

Håber der er nogle der kan hjælpe med at streame en video over nettet.

På forhånd mange tak.
Avatar billede wosgam Nybegynder
30. september 2008 - 13:32 #1
Hov den sidste tuborgklamme skal vidst ikke være der.

Bare til orientering ;)
Avatar billede brian0905 Nybegynder
30. september 2008 - 15:23 #2
Jeg har været ved at lave noget af det samme, men opgav næsten da jeg ikke kunne få en god nok framerate på det. Jeg tror det ville være bedre hvis du kunne encode dine billeder til en videostream først og så "streame" din desktop til modtageren. De muligheder jeg kiggede på stammede herfra: http://socketcoder.com/OnlineArticles.aspx?index=2 kig i drop down menuen efter conferencing, der er et remote desktop lignende projekt...