Avatar billede dragnor Juniormester
29. september 2008 - 12:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Compact and repair

Hej Eksperter

Jeg sidder med en database, som fylder ca. 100 mb, efter nogle tilføjelser af kode osv. kompilerede jeg databasen og kørete en campact and repair, og så kom den ned på 22 mb.

Det er ikke første gang jeg gør det, og normalt bliver den højest nogle få mb mindre. Hvad kan der dog være sket? jeg kan ikke se at der skulle mangle noget, og alt lader til at virke?
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 12:19 #1
Access dB's grow in size which is normal. Compacting the dB will shrink the dB but it desont mean that there is a problem.
Avatar billede dragnor Juniormester
29. september 2008 - 12:22 #2
Yea, but I make a compile and a compact and repair almost every day, and just to day I magically shrinking to 22 mb from 94 mb :-(
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 12:25 #3
I wouldnt worry, its normal. If it didnt grow then I would find it more strange.

You can get Access to comapct automatically when you close.
http://office.microsoft.com/en-us/access/HP051874491033.aspx
Avatar billede dragnor Juniormester
29. september 2008 - 13:01 #4
I don't understand your last comment: "If it didnt grow then I would find it more strange."

That is the problem, Friday last week I compile the database and did a compact and repair. it ended up with 94 MB and now today I did exactly the same and now it's only 22 MB.
Avatar billede dragnor Juniormester
29. september 2008 - 13:01 #5
So it didn't grow...
Avatar billede mugs Novice
29. september 2008 - 14:14 #6
Hvis du f.eks har slettet nogle poster, bliver den plads de slettede poster optog ikke frigivet, før du komprimerer db.
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 14:22 #7
I have no idea exactly how the compact/repair works but I can imagine that there are a number of factors which will have influence on the size after a compact/repair.
If you took the exact same dB and did a compact repair I would expect the same result but depending on how the dB has been modified then I would not expact the same result.
Avatar billede dragnor Juniormester
29. september 2008 - 15:54 #8
Okay, I will give et a try and release it and see if anybody complains :-)
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 17:42 #9
Thanks
If you have compiled the dB and maybe also tried making an MDE file then I doubt if anything is missing.

And you have a backup if there is of course :o)
Avatar billede dragnor Juniormester
29. september 2008 - 18:29 #10
i have 282 versions and a backup of each new version i release :-)
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 21:54 #11
Thats what I like to hear ;o)