Avatar billede andersbl Nybegynder
29. september 2008 - 08:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til værdi regning i en crosstab tabel!

Hej
Jeg har lavet en Crasstab der viser hvor mange fejl der er lavet af den enkelte personer pr. måned. Jeg har også en der viser samlet antal handler. Ud fra det kunne jeg godt tænke mig at der kunne vises en rapport der viser, hvor mange procentdel fejl af antal handler der er begået.

Det vil sige fra:
Name                jan feb ...
Anders Andersen      20  30
Anders Andersen FEJL 2  5
Antal Procent fejl:  10% 16,66%

Birgitte birthen    15  10
OSV:...

Håber der er nogle der kan hjælpe!!
Avatar billede mugs Novice
29. september 2008 - 08:37 #1
Som udgangspunkt kan du ikke lave yderligere beregninger i en crosstab. Det er jo en samling af flere poster, så hvordan vil du have at Access skal vide, hvilke poster der skal beregnes på.

I stedet kan du lave en ny forespørgsel med relevante felter og i menuen Vis Totaler lave beregninger med udtryk.

Alternativt kan du bruge Guiden Rapport der tilbyder at lave beregninger med subtotaler / totaler og her med ubundne felter lave beregninger.
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:56 #2
tak for hjælpen sender point med det samme:)
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2008 - 15:44 #3
Tak