Avatar billede wosgam Nybegynder
28. september 2008 - 20:49 Der er 5 kommentarer

Kører program ved logon skærmen

Hej eksperter,

Er der nogle der kan hjælpe mig med at få mit sikkerheds program til at kører ved logon skærmen. Jeg har lavet en dll fil til det.

Men jeg ved ikke hvad man skal gøre for at få den til at starte før brugeren logger ind.

På forhånd tak.

/Wosgam
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. september 2008 - 21:43 #1
Hvad med at lave det som en windows service?
Avatar billede wosgam Nybegynder
29. september 2008 - 11:14 #2
Så er der bare et lille problem :)

Jeg ved ikke hvordan man laver, bruger, og implementere en windows service.

Så jeg ville være glad hvis du kan give mig nogle eksempler måske et visual studio/Visual C# projekt.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. september 2008 - 18:20 #3
Avatar billede wosgam Nybegynder
30. september 2008 - 13:24 #4
Jah hehh tak for linket,

jeg har fået lavet en service.

Men jeg løber vidst hele tiden ind i problemer.

Fordi nu ville jeg gerne have at windows servicen kunne se hvad brugeren skrev og så validere det bagefter, og endnu et problem er, at den også skal annulere logon hvis validationen ikke gik efter planen.

på forhånd tusinde tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. september 2008 - 13:41 #5
Det lyder nu som om du i virkeligheden skal have erstattet/udvidet loginproceduren - og der må du være indstillet på at det nok kræver C++ (eller i det mindste et andet sprog der ikke kræver man kører gennem en VM, men i stedet kompilerer et program der kan køres direkte).

For 2000, XP, og 2003 skal du have lavet dit egen GINA-library (Graphical Identification and Authentication). Kig på http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa380543.aspx og relaterede dokumenter.

For Vista og 2008 er systemet lavet om, så GINA'er ikke længere kan bruges. Der skal i stedet bruges en såkaldt Credential Provider, som fungerer som et plugin til logonproceduren (modsat GINA, hvor man erstattede hele proceduren). Et godt startsted til dem er nok http://msdn.microsoft.com/da-dk/magazine/cc163489(en-us).aspx.